Mod horloge: Skx007 of Snzh57

Beste forummers,

Ik wil een horloge gaan modden. Het mod idee heb ik in mijn hoofd helemaal uitgewerkt, onderdelen heb ik al besteld dus dat staat allemaal vast. (wat dat precies is zien jullie wel als hij af is)

De dial die ik heb besteld is gemaakt voor een uurwerk met de kroon op 3 uur volgens de verkoper. Een seiko uit de snzh serie zou dus moeten werken. Maar als ik de dial op een skx007 wil zetten moet ik dus de dial feet verwijderen en “dial pips” gebruiken. Onbelast met eerdere mod ervaring op het gebied van horloges ga ik er van uit dat me dit wel lukt maar:

Is het de moeite waard? Is het uurwerk in de skx beter dan die in de snzh57? Of andersom? Of zijn er andere verschillen (op dial wijzers en bezel insert na want die vervang ik toch) waarom ik zeker voor 1 van de 2 moet kiezen? Mijn eerste instinct zegt momenteel gewoon voor de goedkopere snzh57 gaan.

Alvast bedankt,

Sjoerd

De mijne niet. Ik kan niet tegen duikers zonder schroefkroon. Dat is nep.

1 like

Kan je na het modden er alsnog mee duiken? Just curious

1 like

Tuurlijk.

Gooi je mega-WR-mod er weer eens in :wink:

1 like

Ohhhhh yeah. Triple gasket kroon en een dikkere glas- en casebackpakking.

320+m WR, whoop whoopp.

9 likes

Das wel mooi ja!

Had ik nog niet op gelet, maar vond die snzh5x serie überhaupt al als een namaak duiker overkomen.

1 like

Ehh…

1250 (1)

3 likes

En diep… daar kun je gewoon een bezoekje mee aan de Titanic brengen

Dat gevoel kwam door de dial en wijzers. Aangezien ik die toch niet ga gebruiken maakte dat niet uit. Maar de kroon is een ander verhaal

Ik bedoel:

Die wijzers… :nauseated_face:

1 like

De snzh is best een leuk horloge om aan te passen. Bol glaasje, kroon op 3 uur, rechte lugs, glazen bezel insert.

Niks mis mee. Maar niet geschikt voor het strand, zee en zwembad.

1 like

De SNZH is een leuke om te modden, lekker makkelijk, zelfs het switchen naar een NH35 is eenvoudig omdat er een standaard 3mm werkhouderring in zit en de stem in de kroon geschroefd zit (en dus te vervangen is).

Maar om te zwemmen… mwoah. Doe dan maar een SKX :+1:

3 likes

bedankt voor de reacties @vierport en @Marco_T !

Als ik het zo lees ga ik denk ik toch maar voor de SKX

1 like

:+1:

1 like

Ik moet nog een hoop leren, want ik begrijp niets van de gebruikte terminologie.
Maar ik wens Sjoerd heel veel wijsheid. Het gaat vast lukken. Helemaal naar je zin.

1 like

Brand los, wat begrijp je niet? Kunnen we je helpen

Dit is het belangrijkste :

En vergeet de rest :wink:
Maar @Sjoerd_K ga je er ook mee zwemmen ? Anders zou het mij persoonlijk geen fuk interesseren.
Soms zie je mensen hier gillen dat ze voor bedrag X minimaal 200m WD willen hebben, puur uit principe.
Tja…doen ze er vervolgens een dure leren band om, en niemand zwemt ermee.
Lekker belangrijk dan :thinking:

1 like

Momenteel waarschijnlijk niet, maar een jaar geleden had ik nooit geloofd dat ik een duiker zou kopen, en 2 jaar daarvoor had ik nooit geloofd dat ik meer dan een horloge van meer dan 100 euro zou hebben. Dus het kan snel gaan :sweat_smile:

1 like