Modden van horloges

I know, maar ik wil niet het risico nemen om met mijn onkunde ook maar iets te beschadigen.

Je gaat toch niet sleutelen aan de Florijn hƩ :slight_smile:

1 like

stiekem

Haha vooruit dan maarā€¦ :slight_smile:

Ja, had dan gewoon meteen zoā€™n Dracula Monster gekocht. Had je meteen je rode wijzers, geen loupe en nog steeds een Seiko-uurwerk! :wink:
Overigens heeft deze volgens mij ook een rode secondewijzer (dus alle drie rood). Dan valt 't wel wat meer op.
Ik heb zelf een mod met alleen een rode minutenwijzer en dat is toch wat subtieler. 't is maar wat je wil.
Weet je overigens wel of er rode wijzers zijn van Florijn (dat rijmt)? Of iets dat in ieder geval past?

1 like

Het is een Seiko NH35 uurwerk als ik me niet vergis. Dus dat zou een match kunnen zijn. Maar of het ook pastā€¦ goede vraag, geen ideeā€¦ Heb daar niet bij stil gestaan. Ik vind de Florijn echt heel erg tof, een van mijn favoriete horloges, maar ik hou ook wel van anders. Vandaar mijn vraag hier.
Van modden enzo heb ik geen kaas gegeten, misschien moet ik nog wat research doen :smiley:

Volgens de site van Florijnhorloges inderdaad een NH35 Seiko. Wijzeropening is 1.50 x 0.90 x 0.20mm. Dit is een gangbare opening, en er is veel voor te krijgen. Houd je het bij Seiko onderdelen, kan je eens een kijkje nemen bij Dagaz, bijv. hier. Echter, de uur en minuten wijzer van het Seiko uurwerk is gelijk aan die van een ETA 2824, dus ook die kan je meenemen in je research. Hier of hier bijvoorbeeld. Wel opletten dat de lengte van de wijzers overeenkomt met de lengte die nu geinstalleerd is op het horloge.

Die rode monster wijzers passen gewoon. Is geen probleem. Je moet ze alleen wel eerst vinden. Loepje verwijderen ook niet.

wie dan James?

PMā€¦

Oh man! Post van de dag, ik ga even rondneuzen.

(edit: ik heb altijd gezocht op ā€œindexā€ vandaar dat ik niet heel veel vond)

Ik vind zo,n FFF wel leuk eigenlijkā€¦maar over het algemeen ben ik erg van origineel(of daar in de buurt)
Als je met de originele niet meer door een deur kan koop dan wat andersā€¦

Bedenk mij net dat ik misschien nog wel iets voor je heb liggen in rood, voor 0,20mm. Snelle foto: met bolletje 13mm, zonder 14mm (gemeten van ā€œcentre of the hole to tipā€). Moet je even opmeten of dat uitkomt met de grootte van de wijzerplaat, idealiter zou die 2x die lengte zijn (dus 26-28mm).

[URL=http://s1352.photobucket.com/user/rdb84/media/TEMP/IMG_0550_zpsbhfawlgg.jpg.html][/URL]

Ik ook, ben ook echt verliefd op het horloge. Maar ik denk dat ie met rode wijzers nog meer knalt.

En als je de.onderdelen bewaart, kun je altijd nog ā€˜resettenā€™.

Heads up: geef dit bewaren van te voren aan. Heb ook wel es meegemaakt dat ze het hadden weggegooidā€¦