Ik ben soms wat pietepeuterig. Denk geregeld aan dat ik een klokje iets anders had willen zien/zelf anders zou hebben gedaan.
Door de post van teunan87 http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1867842 moest ik weer even denken aan de Pelagos en wat een leuke klok dat is. Als er nog es een Tudor in de verzameling komt, dan twijfel ik tussen de Heritage Chrono (oranje-grijs) of een Pelagos. Maar zou de Pelagos dan graag in het titanium zien icm blauw ipv zwart. Dat matte donkergrijze van titanium vind ik namelijk erg mooi kleuren op donker/mat blauw, zoals op een SMP van me.
En dat blauw vind ik ook wel bij Tudor passen door dit plaatje.
Hebben jullie ook wel eens zo een “moddrang” waarbij je hoopt dat er een nieuwe versie komt die voldoet aan je wensen? Het kan behalve kleur, ook zijn dat je liever een andere kroon had gezien, iets kortere of juist langere wijzers, minder dikke lugs en kroonbeschermers…
Nog zo een voorbeeld van me >X
Bij welk klokje hebben jullie ook zo een moddrang?
Eigenlijk heb ik dit bij 9 vd 10 horloges die ik zie (als het niet meer is…>X), bij de juwelier vaak als ik horloges bekijk dat ik denk dat het jammer is dat zus of zo niet anders is.
Maar wat ik hier wel het leuke van vind is dat ik merk dat m’n smaak ook veranderd, wat ik een jaar geleden nog geen goede keuze zou vinden begin ik nu toch steeds meer te waarderen.
Zo heb ik afgelopen weer meer naar de Omega Speedmaster 9300 en “Dark Side of the moon” gekeken. Deze vond ik het het begin echt helemaal niets (een speedmaster “hoort” 3 subdials te hebben en geen automaat te zijn, om te beginnen), maar nu vind ik ze eigenlijk best wat hebben!
Eigenlijk heb ik dit bij 9 vd 10 horloges die ik
zie (als het niet meer is…>X), bij de juwelier
vaak als ik horloges bekijk dat ik denk dat het
jammer is dat zus of zo niet anders is.
Maar wat ik hier wel het leuke van vind is dat ik
merk dat m’n smaak ook veranderd, wat ik een jaar
geleden nog geen goede keuze zou vinden begin ik
nu toch steeds meer te waarderen.
Zo heb ik afgelopen weer meer naar de Omega
Speedmaster 9300 en "Dark Side of the moon"
gekeken. Deze vond ik het het begin echt helemaal
niets (een speedmaster “hoort” 3 subdials te
hebben en geen automaat te zijn, om te beginnen),
maar nu vind ik ze eigenlijk best wat hebben!
Mijn horlogemotto’s “smaken verschillen en veranderen” lijken hier erg op aan te sluiten
Waar ik in het begin tevreden was met een Seiko zoals die was, begin ik me steeds meer te storen aan niet passende bandjes of dat de kleuren toch niet helemaal zijn zoals ik zelf wens. Neem bijvoorbeeld zo’n Dracula Monster … andere band (Lumpy) erop en hij is al veel dikker. Ja, ik wil toch ook een x echt een Mod hebben die ik helemaal zelf heb samengesteld, echt persoonlijk dus en uiteraard uitlaten voeren door Rob. Ik denk aan iets met veel wit of juist heel veel rood. Ik ben er nog niet over uit :S
Eigenlijk heb ik dit bij 9 vd 10 horloges die ik
zie (als het niet meer is…>X), bij de juwelier
vaak als ik horloges bekijk dat ik denk dat het
jammer is dat zus of zo niet anders is.
Maar wat ik hier wel het leuke van vind is dat ik
merk dat m’n smaak ook veranderd, wat ik een jaar
geleden nog geen goede keuze zou vinden begin ik
nu toch steeds meer te waarderen.
Zo heb ik afgelopen weer meer naar de Omega
Speedmaster 9300 en "Dark Side of the moon"
gekeken. Deze vond ik het het begin echt helemaal
niets (een speedmaster “hoort” 3 subdials te
hebben en geen automaat te zijn, om te beginnen),
maar nu vind ik ze eigenlijk best wat hebben!
Heb dat toch wat minder. Ik zie op fora heeeeel veel Seiko-mods. Maar 90% vind ik minder mooi dan het origineel. Toevallig heb ik wel eens gedacht dat je eigenlijk een SKX007 moet hebben met SKX171-wijzerplaat. Maar voor de rest sta ik er eigenlijk als volgt in. Er zijn zo ongelofelijk veel horlogemodellen te koop (helemaal als je gebruikt en vintage meetelt); als een horloge iets heeft dat mij stoort, dan koop ik het gewoon niet. Ik vind wel een ander model dat ik wel helemaal goed vind. Overigens vind ik bandjes wisselen geen modden. Hiervan kan een klok wel behoorlijk opknappen!
Ik zou graag een blauwe sub van Rolex willen, maar dan van staal en niet van wit goud. Dat zal ook een mod moeten worden vrees ik. Maar goed, die prijzen liggen nog buiten mijn bestedingsnorm.