Vanuit de erfenis van mijn opa heb ik 2 horloges verkregen. Ivm erfenis en mogelijk verrekenen is even de vraag wat de waarde is, ben niet van plan om de horloges te verkopen overigens.
Het betreft een Baume & Mercier uit vermoedelijk de jaren 40. Deze had m’n opa van zijn pa gekregen. Heb op het internet gezocht of ik model kon terugvinden maar helaas zonder succes. En een Indus Icabloc, hier heb ik geen info over, wil ik laten opknappen.
De bovenste heeft een 14k gouden kast zo te zien. De waarde zal voornamelijk de goudwaarde zijn maar daardoor dus wel honderden euro’s. Het horloge ziet er qua stijl wel later uit dan de jaren 40’s. Eerder 60’s.
De B&M is inderdaad zeker niet uit de jaren '40, ik denk zelfs van rond 1970. Inderdaad de goudwaarde; maar die moet wel berekend worden na verwijdering van het uurwerk, en op grond van 14K.
De Indus is een erg leuk ding om te zien, maar qua commerciele waarde verwaarloosbaar. Incabloc is trouwens een extreem vaak gebruikt woord op wijzerplaten - en duidt alleen maar aan, dat de balanstappen in een soort anti-schok ophanging draaien.
Ik schat dat er voor ongeveer €200,- aan goud aan zit.
Baume en Mercier is een gerenomeerd merk en denk dat er wel mensen zijn die er meer dan die €200,- coor over hebben… vast niet het dubbele, maar enkel de goudwaarde vind ik te makkelijk gezegd.