Hallo,
Deze Pontiac zou van mijn grootmoeder geweest zijn. Ik verwacht niet dat het veel waard is, maar vroeg me af welk model dit is en van welk jaar ongeveer.
(Ik mag maar 2 foto’s toevoegen maar er staan 3 sterren op de wijzerplaat)
Alvast bedankt!
2 likes
Dag en welkom
Het horloge is uit pakweg midden tot einde jaren 70, de kast en de band zijn uit onedel metaal en waren ooit met een laagje (wit)goud bedekt. Het werk zal een AS 1012 zijn.
Zoals bij vrijwel alle dameshorloges heeft het alleen emotionele waarde.
De kroon hoort er niet op overigens.
Een modelnaam heeft het niet wat in die tijd normaal was.
2 likes
Dankjewel voor jouw antwoord! Ik vind het fijn om het in de tijd en ruimte te kunnen plaatsen en het is al bij al wel een mooi vintage item.
Op de kroon staat wel Pontiac gegraveerd dus dat vind ik wel raar.
De kroon ziet eruit als een kroon voor waterdichte horloges.
Dit dameshorloge is dat zeker niet en daarom zou ik een elegantere kroon verwachten. Natuurlijk ook met Pontiac en ster erop.
Misschien heeft ooit een horlogemaker zijn best willen doen en de eerste de beste kroon met Pontiac genomen uit zijn la.
3 likes
De kroon is gegraveerd met ‘Pontiac’ en een ster. Maar het klinkt alsof je kennis van zaken hebt dus zal wel kloppen wat je zegt 
Ik denk eerder dat de eigenaar moeite had om het horloge op te draaien met het originele kroontje en er om die redenen een grotere op gezet is. Ik heb dat soort verzoeken best vaak gehad.
1 like
Ah zo, dat kan zeker mogelijk zijn, bedankt voor de toelichting!