Een rondrit door Toscane kan natuurlijk niet zonder een bezoek te brengen aan de grootste bezienswaardigheid die de streek, en Florence in het bijzonder, rijk is; de Panerai Boutique aan de Piazza San Giovanni.
Opgewacht door 6 personeelsleden (die bij elkaar de voornaamste wereldtalen beheersen) kreeg ik een allervriendelijkst onthaal en werd ik na een korte introductie langs de bijzondere modellen geleid die de boutique (zo heet de winkel annex museum) tentoon heeft gespreid. Uiteraard hoort daar het verhaal van de kleine winkel, waar het ooit is begonnen etc etc gewoon bij.
Ik moet bekennen dat het speciaal was. Met de ooit door Michelangelo afgekraakte âDuomoâ in je rug raak je toch onder de indruk van deze ambiance en voel je de drang opkomen om een impuls aankoop te doen die ongetwijfeld eindigt in een fenomeen dat de Italianen âflipperâ noemen (echt waar). Een cynicus zal Panerai niets meer vinden dan een fantastisch opgezet en uitgevoerde marketing strategie maar het is er dan in ieder geval een die geslaagd is.
Groeten uit Toscane,
Jur
Super mooie stad! Veel plezier daar.
We zullen het rustig aan doen op het forum zodat jij ook kan genieten van je vrije tijd
Prachtige stad, vorig jaar nog even geweest. (Niet bij Panerai overigens). Veel plezier verder, Toscane is een van mân favoriete vakantiebestemmingen.
Ook al een paar keer geweest. Ik vind Panerai tof. Heb altijd een pam in mijn collectie. Sinds kort de Pam390 boutique editie echter die komt uit Parijs. 2 jaar geleden ging ik overtuigend naar binnen om te kopen maar het gewenste model was niet voorradigđ Ooit koop ik er daar 1.
Een hele fijne vakantie gewenst!
Haha wat cool Have fun!
Erg mooi daar in Toscane!
Bestel er een stokbroodje gegrild wild zwijn met geraspte truffel.
Andres ben je niet in Toscane geweest
Geweldige stad geniet ervan, tip maak wat leuke fotoâs van de etalages??
Als je van wijn houd is de antinory winery een absolute aanrader!!!
Leuk verslag Jur en een zeer geslaagde rondleiding zo te lezen.
Cool,dus we kunnen los,want Jur is er lekker toch nietâŠow wachtâŠHai Jur.
Heel veel plezier nog Jur!
Enjoy Florence & Toscane! Ook hier een groot fan.
Die boutique is geweldig, het eromheen gesponnen marketingverhaal eveneens en imho heeft het merk meerdere begerenswaardige modellen (zolang het maar geen vlokkige kasten van 200gram zijn waarmee je kunt diepzeeduikenâŠ).
Check vooral ook de overige ADâs eens, vaak zijn er mooie deals te maken voor Breitling, Rolex en Zenith. En op de Ponte Vecchio vooral immer gerade aus kijken en je niet laten verleiden door de verdwaalde full set oudjes die je her en der in de etalage aantreftâŠ
Buone vacanze!
Otto
Veel plezier daar!
Mooie gelegenheid voor een Bistecca Fiorentina⊠En je weet hoe de Fiorentini erover denken:
Meno di quattro diti si chiama Carpaccio!
(minder dan vier vingers noemen we Carpaccio)
Geniet ervan!
Daar komt ook Proraso vandaan. Erg verslavendâŠ
Ik was van plan om volgende week te vertrekken naar Toscane voor tien dagen, maar het wisselvallige weer heeft me daar toch van doen afzien.
In ieder geval nog veel plezier gewenst daar!
prima tentje om in de avond een hapje en wijntje te doen⊠een plek waar veel locals ook heen gaan
Kort frituren, mayo erop en genieten!