Moderatoren gezocht!

Het forum heeft zo veel leden (meer dan 3.000) die zo veel berichten per dag posten (honderden) dat het eigenlijk al lang niet meer te doen is dat allemaal alleen bij te houden. Dus nu zoek ik mede moderatoren, een stuk 2 tot 3!

Als je moderator bent verandert er eigenlijk vrij weinig. Je grootste taak zal er uit bestaan te lezen (maar als je soliciteert doe je dat waarschijnlijk al) en af en toe een bericht verplaatsen van “Horlogemarkt.nl” naar “Verkocht enz…” of van “Algemene Horlogepraat” naar “Vintage” vice versa. Bij incidenten zoals discussies die echt uit de hand lopen kun je deze sluiten of verbergen. Dat gebeurt een enkele keer per jaar.

Je kunt er voor kiezen om van slechts een of meerdere fora moderator te worden. Stel je bent helemaal gek van Vintage en je wilt dat forum modereren maar de rest niet, dan kan dat. Je kunt ook voor alle fora gaan.

Er zijn een aantal voorwaarden waaraan eventuele sollicitanten moeten voldoen:

-Je moet meer dan twee jaar lid zijn.
-Je moet meer dan 100 posts gedaan hebben.
-Je mag geen eigen horlogewinkel hebben (op wat voor manier dan ook).
-Je mag er geen belang bij hebben moderator te worden.

Als je solliciteert moet je er rekening mee houden dat:

  • je het eventueel niet gaat worden, zonder daar beledigd over te zijn :smiley:

Als je dat allemaal kunt/hebt/bent kun je mij een pb sturen met je motivatie. Ik zal dit allemaal vertrouwelijk behandelen totdat je eventueel mede-moderator bent, daar zal namelijk melding van gedaan worden.

Ik ben benieuwd of het nu storm gaat lopen! :smiley:

Wow, meer dan 3000 leden.
Had ik niet echt verwacht.

Er is zeker veel beweging op de fora. Er gaat geen dag voorbij of er zijn toch wel wat topics bijgekomen.
Helaas ben ik nog niet lang genoeg lid, anders zou ik me wel aanmelden.

Maar daar ga ik nu niet idioot over doen. Ik ben hier voor het komen en gaan van horloges. Ik geniet van het plezier dat andere mensen hebben aan hun horloge(s) :slight_smile:

Dit is eigenlijk wel slecht, maar ik hoop dat het forum niet té véél groeit …
Anders wordt het echt onoverzichtelijk …

Maar het is nu zeker TOP. Houden zo!

Zeker een topforum! Complimenten. Ik (en ik denk velen met mij) vermaak me hier bijna dagelijks, met het lezen van altijd weer interessante/grappige/mooie toppics.

Ga zo door!

MP

Lijkt me erg leuk om moderator te worden, maar ik voldoe bij lange niet aan het eerste punt. :slight_smile:

Wat ik me afvraag Henrik, hoe het gaat met eventuele verlotingen die zo af en toe hier op het forum gedaan worden. Zijn moderatoren daarvan uitgesloten?

Voor de aankomende mod:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,104675,104942#msg-104942
:wink:

Nee, alleen ik want ik doe de verloting. Nu wel interesse? :smiley:

Re: Wat ik me afvraag…

Gepost door: robbie409 (IP gelogd)
Datum: 02 december 2008, 21:55

Voor de aankomende mod:
[www.horlogeforum.nl]

Tijd heb je altijd, als je maar wilt.

super duidelijke link.alleen alles in het rood.

Omdat de verwijzing van Robie er een was naar een spambericht. En als braaf forummer stuurt Robbie daarvan een melding via “Bericht rapporteren” rechts onderaan elk bericht. De moderatoren komen dan meteen in aktie en verwijderen de hele boel :smiley:

Hartelijk dank voor de enthousiaste reacties, er zullen binnenkort een aantal (4) nieuwe moderatoren op het forum losgelaten worden :smiley:

Zandzakken voor de deur!!!:slight_smile:

Goede zaak!

PB me hun bankrekeningnummers, dan kan ik maatregelen nemen :smiley:

robbie409 Schreef:

Goede zaak!

PB me hun bankrekeningnummers, dan kan ik
maatregelen nemen :smiley:

Tja, dat is het harde zakenleven :slight_smile:

Ik zal je eerst die van mij maar eens sturen :smiley:

fijn dat er genoeg leden zijn die de verantwoordelijke taak van moderator op zich willen nemen en daarmee Henrik kunnen ontlasten!
SUPER (tu)

Frans Schreef:

fijn dat er genoeg leden zijn die de
verantwoordelijke taak van moderator op zich
willen nemen en daarmee Henrik kunnen ontlasten!
SUPER (tu)

Dat heb je mooi gezegt Frans daar heb ik niks aan toe te voegen

gr Pieter

Niet al die 3000 leden zijn (nog) aktief natuurlijk, Je zult een deel hebben die ooit geregistreerd zijn, maar nooit meer komen, een ander deel vormt de harde kern en ik denk dat de meeste van de leden passieve leden zijn, die meelezen, maar weinig posten.

Zelf behoor ik tot die laatste kategorie. Al jaren lees ik met veel plezier dit forum en af en toe post ik iets. Vaak wil ik me wel in een discussie mengen, maar meestal ontbreekt mij de kennis om iets nuttigs toe te kunnen voegen.

Positief aan dit forum is dat in principe moderatie overbodig is. Er zijn wel eens verhitte discussies natuurlijk, maar eigenlijk loopt het nooit uit de hand. Dit itt veel andere fora.

Keep up the good work (tu):)-D

Ik wens het nieuwe kwartet veel wijsheid en kracht toe.

ben toch benieuwd wie het gaan worden

Van mijn kant uit wens ik ook alle nieuwe moderatoren een goede tijd tegemoet als “heerschers” op dit mooie forum. :wink:

Ben nu ook wel benieuwd wie het zijn, komt er ook nog een korte ‘wie=wie’ voorstelronde?