Modern met vintage sausje: Bernhardt Binnacle Retro

Ondanks de trouwe fans en vele positieve verhalen ben ik nooit echt een fan geweest van Bernhardt, dat komt eigenlijk vooral door de lettertype dat zij gebruiken op de wijzerplaat. Deze maakt echter een goede kans…mooie maat en goede materialen incl. ETA 2824-2.

Explore Eric Pezik Pajoow Explore Eric Pezik Pajoow

Hier een uitstekende review met meer foto’s.

http://wornandwound.com/2013/12/04/bernhardt-binnacle-retro-review/

Groet,
Eric

Grappig dat je het lettertype noemt… hier idem :slight_smile: :slight_smile:

dit ziet er leuk uit, maar de letters blijven…

Dat lettertype vind ik ook niks nee. Opzich wel een leuk horloge maar hij ziet er een beetje ongebalanceerd uit door de plaatsing en de verschillende groottes van de kronen.

De prijs is wel netjes trouwens!

Vind 'm op zich best geslaagd, maar die kroon op 2 uur, die ‘verzonken’ in de kast is geplaatst vind ik erg storend. Hij verstoort heel erg de verder fraaie lijnen van de kast. Dus ik stem toch ‘nee’. :wink:

best n leuke klok ja. lettertype zou voor mij in dit geval geen dealbreaker zijn, maar ik hou meer v strak.

Het klokje vind ik wel okee,de band daarentegen een dikke nee nee…
Volgens mij schreeuwt dit klokje om een mooie leren band, beetje in de stijl van die van Ko.

erg netjes, maar met de kronen in super-compressor positie was ie veel vetter geweest

Kwalitijd Schreef:

Het klokje vind ik wel okee,de band daarentegen
een dikke nee nee…
Volgens mij schreeuwt dit klokje om een mooie
leren band, beetje in de stijl van die van Ko.

Wauw, dat ziet er goed uit! Erg mooi met zo’n leren band!

Ik vind 'm extreem cool! Weer eens wat totaal anders (tu).

Heb ze in het verleden ook al meerdere keren gespot. En inderdaad et Keltische/ Ierse lettertype past gewoon niet.
Dit model heeft een gave kastvorm. Wat ik niet vind passen zijn de omega wijzers