Ik zou deze opmerking eigenlijk in een bestaand topic als reactie plaatsen maar gooi hem toch in een eigen topic. Ik vraag me bij veel moderne vintage modellen soms af of dat een blijvende trend is. Black Bay, Oris Diver, Autavia Isograph. Alles is aan mode onderhevig. Krijgen we op enig moment niet een stormvloed aan aanbiedingen in het blauwe gedeelte als de hype een beetje over is? Of worden modellen als met name de Black Bay de nieuwe klassiekers zoals de sub en de speedmaster?
Dat denk ik wel eigenlijk.
En de Oris?
Als je dat kunt voorspellen… kun je rijk worden!
Maar ik denk dat het een trend is voor de komende 5-8 jaar, voorkeuren komen en gaan… en komen weer terug
Ik vraag me dus bij Tudor af of de Black Bay sterk genoeg is van zichzelf om het zonder Rolex als moederbedrijf te doen. Zou Tudor en specifiek de Black Bay dan ook zo sterk zijn? Modellen als de sub, speedmaster, seamaster, navitimer gaan al een stuk langer mee dan 5-8 jaar.
Een hele hoop merken brengen hun klassiekers al decennia opnieuw uit met een klein verschilletje hier en daar. Als er nieuwe goedlopende modellen zijn, zullen ze het vermoedelijk net zo lang blijven uitbrengen zo lang mensen het kopen.
Ja, ik zou de BB eta niet willen ruilen voor een SUB.
Ik zie het ook niet als Rolex wannabe. Snap dat ook niet. Het is een opzich zelfstaand model.
Maar zou hij net zo populair zijn als het niet een horloge is wat uit de Rolex stal komt?
Wat mij betreft wel.
Denk je? Ik denk het niet. Ik denk dat de meerwaarde van Tudor is dat het gebruik maakt van de decennia oude ervaring en kennis van het moederbedrijf. Als het een microbrand zou zijn zou het niet zo hard lopen denk ik.
Heh, dat is toch helemaal geen vergelijk.
Over 7 jaar bestaat Tudor 100 jaar. Die hebben hun eigen naam wel gemaakt hoor.
Ging me om de trend van moderne vintages.
Ik vind Tudor leuker, speelser, mooier & unieker.
Een volledig op zichzelf staand model heeft wat mij betreft niks te maken met Rolex. Een oudere Tudor sub? Daar misschien wel. Maar wat mij betreft is n Tudor een eigen merk met een eigen smoel.
Jij denkt dat de Black Bay minder populair zou zijn? Ik denk van niet. Het is esthetisch gewoon een heel strak model.
Maargoed, micro brand wise, waarom denk je dat ze bij Halios als warme broodjes over de toonbank gaan? Een mooi horloge is een mooi horloge.
Nee dat denk ik niet. Je snapt me niet. Gaat niet alleen om de Black Bay (die pas sinds 2012 bestaat overigens). Het gaat om de moderne vintage in het algemeen. Een trend net zoals grote horloges en dan weer een tijd kleinere horloges.
Teken van armoede, al die re-issues…
De horlogerie ligt op zn creatieve gat. Jammer.