Moderne Bullhead

Zo voor het einde van het jaar toch nog een nieuw klokje. Om de verkoop van mijn huis te vieren. Ik ben gek op Citizen (in het algemeen), en bullheads in het bijzonder. Nou wilde ik niet teveel geld uitgeven aan een gerestaureerde of NOS bullhead, maar heb toch een erg leuk klokje gevonden “voah weinag”.

klokje wordt aangedreven door een quarts Miyota uurwerkje (OS10), dus toch nog een beetje een “ode aan” en onder wat tegenwoordig nieuw te koop is zeker origineel lijkt me, heb lang moeten zoeken. Ik ga hem waarschijnlijk op een “normaal” leren bandje dragen -zwart met witte stiksels-, maar eerst maar even afwachten dat hij bezorgd wordt.

Dat ziet er stoer uit! (tu)

Mooie kast, en de gelijkenis is opvallend!

Mijn beste,

Proficiat!!
En dit niet alleen met je nieuwe Police verworvenheid, doch ook met de verkoop van je huis.
Want in deze wat afwachtende tijden is dat voor jou een mooie afsluiter van het jaar!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Topper! En hij is lekker nieuw. :wink:

Ik zou het bijna jammer vinden dat 't een quartz is! Hoe langer ik naar de foto’s kijk, hoe leuker ik 'm ga vinden. En ja, die gelijkenis… :wink:

wow, wat een goeie vondst!

ik vind 'm niet zo snel, wat is het typenr.?

bedankt

Hè is genâg. Waah gekoght?

het model is PL10138JS en nauwelijks te vinden, anders dan in Japan.

Ik had al van het voorjaar een soortgelijk klokje (zelfde kast) van mijn vriending gekregen.

Deze viel mij vooral op door het ontwerp van de kast. Ik wist toen nog niet eens wat een bullhead was. Na lang zoeken heb ik de “bijbehorende” chronograaf onlangs op Ebay gevonden, bij een verkoper in de VS.

En zoals hierboven al opgemerkt werd, ook ik zou hier nog ooit eens een automaat in willen (laten) plaatsen.