Moderne handwinders Zeldzaam?

Een tijdje geleden heb ik al mijn horloges met een automaat verkocht om mij volledig te gaan richten op handwinders.
Inmiddels heb ik 2 prachtige horloges waar ik super trots op ben.

Een Jaeger leCoultre Reverso en een Zenith Elite beide met een witte plaat.
Nu ben ik al geruime tijd op zoek naar een mooie dress watch met zwarte of blauwe plaat.
Maar het valt niet mee om een horloge te vinden dat aan mijn eisen voldoet.

Omdat ik een horloge zoek met een diameter van rond de 35mm exclusief de kroon kom je al gauw uit op een vintage exemplaar en vintage is niet wat ik zoek.

Ten 2e is mijn budget gelimiteerd tot maximaal 750 euro.

Ten 3e omdat ik het horloge perse in Nederland wil kopen omdat ik verzenden niet meer zie zitten. Er gaat mij teveel mis met de verzending.

Al met al een moeilijke zoektocht om een moderne handwinder te vinden .
Automaten en quartz horloges zijn er te kust en te keur maar een handwinder van een mooi Zwitsers of Duits horloge huis lijkt niet te vinden.

Wie heeft er tips of nog beter een exemplaar te koop dat aan mijn eisen voldoet.

Nomos/Stowa

Een Nomos met zwarte plaat is zeker een kanshebber maar ik ben nog geen gebruikt exemplaar van rond de 750 euro tegen gekomen.

Nomos was bij mij ook het eerste dat me te binnen schoot. Wellicht Meistersinger, maar ik geef zelf niets om 1 wijzer horloges.

Je aversie tegen verzenden begrijp ik ten dele. Ik heb mijn LLD ook uit Oostenrijk laten komen. Ik heb betaald via Paypal en specifiek niet voor de gift optie gekozen maar 3,4% extra betaald voor de “verzekring”. Het pakket is netjes verzonden, de aflevering was inderdaad minder, ze hadden het pakket op het open haardhout gezet. (op die openhaardhout).

In Duitsland is een veel groter aanbod tegen betere prijzen.

Ik heb een paar jaar geleden een Eterna bij een particulier uit Duitsland gekocht en niets gekregen. bij een juwelier zou ik nog wel willen laten opzenden omdat in de voorwaarden dan staat dat het risico van de zending pas overgaat wanneer het pakket is afgeleverd.
Maar bij een particulier begin ik er niet meer aan.
Helaas ben ik ook bij Duitse juweliers nog geen gebruikte Nomos voor maximaal 750 euro tegen gekomen

Wel een particulier, maar ook dicht tegen je vraagprijs aan. Verzekerd laten versturen, betalen met Paypal of er een dagje Duitsland van maken.

http://www.chrono24.nl/nomos/orion-anthrazit--id2422520.htm?manufacturerIds=185&picnum=0&tab=pics&urlSubpath=%2Fnomos%2Ftweedehands-horloges--used.htm

Bedankt deze had ik ook gezien.
Maar ik wil het toch nog eerst in Nederland proberen en wie weet misschien een heeft een mede forum lid er 1 die hij wil verkopen.

Junghans Meister serie? Hebben ook handwinders

Junghans Max Bill, zwarte wijzerplaat, handwinduurwerk, juiste formaat, ook in Nederland verkrijgbaar en ruim onder je budget.

Gr. Roelof

Helaas zijn de horloges van Junghans niet helemaal mijn smaak, maar bedankt voor de tip

Waarschijnlijk is de Magrette Moana Pacific Chronograph PVD iets aan de grote kant voor je. Niet zwitsers of Duits maar wel in nederland verkrijgbaar en binnen budget.

Mooi horloge vind ik. Voor een handwinder :wink:

Je zou ook even kunnen doorsparen voor een speedy natuurlijk.

Ja die is wat te groot 37 a 38mm is echt de max

Epos had tot voor kort ook een mooie handwinder in de collectie 35mm en seconden subdail.

Ik heb hem hier niet tussen zien staan maar wie weet staat er een andere mooie handwinder tussen.

Succes.

Groeten.

Noël.

Hij voldoet niet aan de eisen, maar mooi is t’ie wel.http://dezinvanluxe.nl/forum/10/19741

Daar zeg je zo wat… de meeste horloges tegenwoordig zijn Automaten…

Ik ben zelf bezig met het bouwen van een handopwinder… alleen Eta Kalibers zijn lastig te verkrijgen zo heb ik gemerkt…

@ n visser die epos is inderdaad erg mooi.

@ leenv de minera op de zin van luxe is helaas niet de juiste kleur.

@ Arie Kabaalstra een mooie handwinder is inderdaad niet zo maar gevonden.
verder heb ik begrepen dat Eta maar mondjes maat movements levert,

Ik heb onlangs 2 Stuks ETA 2763 gekocht… en ETA levert wel…maar niet de complete kalibers… ze leveren een Kaliber zonder Urenrad…Die heb ik gelukkig ergens anders kunnen regelen…

Ach… ETA is niet de enige die Kwalitatieve Kalibers maakt… (:smiley:

nee gelukkig niet.
maar ze maken wel betaalbare calibers.
voor mijn Zenith en mijn Jaeger LeCoultre moest de knip wel erg ver open

hanse Schreef:

Helaas zijn de horloges van Junghans niet helemaal
mijn smaak, maar bedankt voor de tip

Hm… bij dat formaat moet ik ook al snel aan een Max Bill denken. Zelf vind ik die namelijk ook mooi. Maar als dat je smaak niet is, misschien iets heel anders. Hele andere prijsklasse, doch ook erg leuk en veel waar voor je geld imho: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,920402,922762

Het merk Aristo heeft in haar assortiment ook een enkele handopwinder, met een diameter van 38mm, dat dan weer wel:)o