Die van mij hangt op mn knieën
Ja die mensen hebben altijd hele korte beentjes
Ook namens mij, welkom!
Je zegt het zelf al dat je de reacties verwachte. Wat Master_Fan al zei, merk geschiedenis, etc. Maar ben het ook eens met wat ie zei van dragen en kopen wat je zelf leuk vind.
Hou je van groot en mag het eens wat drukker zijn en niet te duur (als Panerai enzo) , neem dan ook es een kijkje bij Vostok Europe. Misschien dat die ook in je straatje passen?
Hey Welkom!
Je kunt ook eens kijken bij Aeromatic of Tauchmeister.
Of wat dacht je van een monster?

Een wrede klomp staal die je tweedehands voor de prijs van
een nieuw Dieseltje kan kopen.
Maar opgelet want ze zijn vaak binnen no time verkocht.
En eh, compleet getikt zijn we hier allemaal een beetje 
Grt.
Niet allemaal, want ik draaag vandaag een Spring Drive 
Een Penerai is best een mooi klokkie, maar een vanaf prijs van 4K is nogal aan de hoge kant. 
Deze Penarie is best een kek dingetje
http://cdn.chrono24.com/images/uhren/images_79/s6/3080679d.jpg?v=1
Wees welkom!
Dat je van grote klokken houdt, kan een voordeel zijn. Er zijn namelijk een heleboel (met name duik-) horloges die met afmetingen van boven de 44mm voor velen (waaronder ikzelf) een maat te groot zijn.

ieder zijn smaak, who cares als je plezier hebt aan een horloge…enne…size matters!!!
Boven de 42mm kan mijn pols helaas niet fatsoenlijk hebben. Of althans dat vind ik in ieder geval zelf. Als je wat forser gebouwd bent dan kunnen dit soort horloges best stoer staan, al vind ik ze zeker voor wat nettere gelegenheden niet geschikt.
De echte horlogeliefhebber zal ze al snel afdoen als “plakmerk” maar ik denk dat het vooral van belang is dat je ze zelf mooi vind.
Daarom zei ik ook om naar een goedkoper merk als Vostok Europe te kijken. Of is dat niet je smaak?
En een stuk betaalbaarder dan een Panerai toch