Ik lees nu al een tijdje stiekem mee en het verbaasd me eigenlijk hoe weinig er gesproken wordt over “moderne” horloges zoals die van Diesel of U-Boat en vergelijkbare types. Is er hier helemaal geen animo voor of zijn dit soort XL horloges hier alweer uit de gratie?
Ben een beginnende verzamelaar, maar hou juist van die grote protserige kasten met simpele wijzerplaten. Quartz of automatisch maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Zijn er hier meer liefhebbers voor? En zoja wat zijn jullie favorieten?
2 likes
U-boat (de vroege kale quartzmodellen) worden ‘in het wereldje’ nog wel een beetje serieus genomen. Het latere spul en die knotsen van Diesel worden hier minder gewaardeerd. Als je van groot en lomp en simpel houdt, maar toch serieus horlogespul wilt zien, zoek dan eens op de topics van @H47, zou ik zeggen.
2 likes
Daar zijn hier idd niet veel liefhebbers voor.
Je smaak heeft toch niets te maken met je Nickname, hè

1 like
Welkom iig. In de loop van de tijd ga je op andere dingen letten. Merk, geschiedenis, uurwerk etc. Maar als jij diesel etc. Gqafvind vooral die kopen. Belangrijkste is wat je zelf mooi vind. Boeiend wat de rest ervan vind…
1 like
In het kort:
De merken die je noem zijn zgn. ‘modemerken’ oftewel bedrijven die ergens een horloge hebben laten maken met hun naam op de wijzerplaat gedrukt. Deze modemerken, bijv. Diesel, bieden dit product aan zoals ze ook riemen en portemonnees verkopen. Maar hun core business is in dit geval kleding.
Onder liefhebbers zoals je hier op het forum tegenkom kom je in 90% van de gevallen horloges tegen van fabrikanten die zich exclusief met het zelf ontwerpen en produceren van horloges bezighouden.
Ik zal er vast wel wat tussen hebben zitten, vooral Fossil heeft m.i. een flink assortiment draagbare quartzklokken, die nog een perfecte kwaliteit hebben en niet tussen de indices lopen te zwabberen.
Had deze reacties eerlijk gezegd wel verwacht. Ik begrijp wel hoe het werkt met dit soort merken, maar vind ze echt wel tof. Ze zijn vaak wel van een goede kwaliteit en redelijk betaalbaar.
Vintage horloges doen mij niet zo heel veel, natuurlijk is het karakter en een mooi uurwerk belangrijk. Maar passen ze niet zo bij mij. Draag vaak een klok die past bij mijn humeur. Heb bescheiden klokjes, maar ook protserige grote. Het ligt aan de gelegenheid ook.
Die “slow” klok is wel gaaf, de rest is leuk, maar niet helemaal wat ik zelf zou dragen.
Belangrijk is dat je geniet van jouw horloges
Veel plezier op het vernieuwde forum!
Thanks Tempus.
Die Henley is wel super zeg. Jammer alleen van het bandje
hahaha… die Henly kostte toch geen dr*l
dat ding heb ik slechts gekocht voor z’n hele fijne silicone bandje
voor een vergelijkbaar merkbandje los had ik waarschijnlijk
3 x meer moeten betalen.
Haha de prijs maakt toch niet zoveel uit? Als je hem ooit wegdoet, stuur mij dan een berichtje 
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van dit robuuste Horlogeforum!!
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogerie
door het volgen van de diverse topics, steeds verder zien ontwaken!!
Wat je horloge keuze betreft:
Gewoon je eigen pad volgen.
Er is een grote diversiteit aan horloges. Zowel qua techniek als prijs.
En onthoud:
Wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden en andersom.
Het blijft toch altijd een kwestie van smaak.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.
1 like
Fossil is dan ook misschien niet zo toevallig de grootste producent voor deze mode klokjes.
Produceren ook de Diesel horloges bv.
Zie wiki.
Greets
Welkom!
Die G-shock kom je overigens best vaak tegen hier. Casio is een merk wat zijn eigen modules maakt en die op unieke wijze gebruikt in deze betaalbare monsterklokken. De rode camouflage staat ergens op mijn wishlist, gaaf ding.
Wederom thanks, de rode casio came is mijn “sport” klok. Die heb ik gekocht omdat ie bij mn outfit past. Heel karig ik weet het… Maar ben verslaafd aan tijd. Eigenlijk al mijn hele leven. Ben ook planner van beroep, Misschien dat het daarom komt 
Ik ben de laatste jaren grote klokken ook gaan waarderen. Groter dan 45 mm heb ik nog niet gehad en de kans is ook niet groot dat er snel een grotere komt, maar smaak is veranderlijk. Onlangs kocht ik weer eens een 40 mm horloge en die bevalt super.
Hier zul je me dus niet mee zien!
Als je dan zo’n “stoere” klok hebt, kan ie eigenlijk niet met een leren bandje vind ik.
Deze 
Smaken verschillen, maar ik moet altijd een klein beetje lachen als ik iemand zie met zo’n véééls te groot horloge… Dan vraag ik me altijd af of die persoon iets heeft te compenseren.
Maar dan heb ik het dus over de echte XXL modellen hè, daar zit jouw G-shock niet bij.