Moderne Omega Dynamic met blauwe wijzerplaat

Enige tijd geleden kreeg ik een bericht omtrent een military look Dynamic. Zie dit draadje: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,12623,12666#msg-12666

Er zijn echter ernstige twijfels omtrent de authenticiteit van dit horloge.

Nu kreeg ik van ene K. uit Japan een melding van een tweetal Japanse gelimiteerde Dynamics. Een met zwarte wijzerplaat, en een met blauwe wijzerplaat.
Vooral die met de blauwe wijzerplaat spreekt mij enorm aan…

Vandaag kreeg ik een mailtje van dezelfde persoon dat hij een exemplaar te koop heeft zien liggen bij een juwelier in zijn woonplaats. Wat vinden jullie… Is dit horloge het waard om aangeschaft te worden? En wat zou jullie maximale prijs zijn voor dit horloge? Ikzelf heb nog geen prijzen doorgekregen, maar het jeukt me wel enorm moet ik zeggen…

De Japanse Dynamic met zwarte wijzerplaat:

De Japanse Dynamic met blauwe wijzerplaat:

gr,
Hans Mennink

Zou je 'm ook mooi vinden/kopen als er geen Omega op stond?
Nee? Niet doen.
Ja? Doen!

Ik vind de blauwe wel aardig, maar zou 'm niet kopen. Een redelijke prijs 350 tot 450 euro imho.

Vind die blauwe net een Seamaster.
Het leuke aan een Dynamic vind ik dat het net een toolwatch is.
Deze heeft dat dus niet.

Voor 300 euro zou ik het gokje nog wel willen wagen, maar ik vind hem te dressy.

Zijn dit wel echte dan :wink:

Wat is nou eigenlijk het dynamic aan dit horloge vergeleken met bijvoorbeeld de jaren 70 dynamics?

Ben het met de vorige posters eens dat er weinig “dynamic” aan het horloge is, lijkt wel een De-Ville met een Speedmasterband en Seamasterwijzers. Ik vind de blauwe plaat wel erg mooi, net als de wijzers en de band, maar het is in mijn ogen geen geheel.

Ik zou de foto’s eens naar Omega sturen met de vraag of dit wel echt is. Zo ja, dan zou ik vragen of ze deze designer willen ontslaan :smiley:

Ruud

Ik vind ze meer op de Dynamics uit de jaren 90? lijken. Maar dan nog vind ik ze niet mooi. De wijzers zijn erg seamaster like en vind de wijzerplaat met indexen ook niet erg mooi.

Vind de normale Dynamic mooier. :slight_smile: