Moderne vintage diver: Oris sixty five of Longines Legend diver?

De Longines is echt de mooiste van de twee maar op mijn pols van ruim 18 cm, was ie echt te groot, wat ik ook probeerde, hij zat niet lekker. Dus eerst passen :wink:

De Oris doet me eigenlijk niets.

De Oris, omdat ik de lldnd al heb :wink:

De Longines Legend Diver staat bij mij ook hoog op het lijstje dus ik zou sowieso voor deze gaan.

Echter heeft Oris de nieuwe 65 uitgebracht die ook geleverd wordt met stalen band. Die @helden post. Die vind ik er ook wel strak uitzien

Volledig mee eens, LLD is fantastisch! Mááár
, die nieuwe Oris Divers ohlala!
Schitterend!
Heb ze in Basel gezien, man wat mooi!

Lees ff onderstaand artikel:

1 like

Hey Gnik,

Ik zou nog eens verder kijken.
De 65 zowel als de LLD hebben naar mijn
smaak te lange en wijd uitstaande lugs/hoorns
en een kijkgat.
Er zijn ook mooie vintage divers met cushion case
die het beter doen op een smallere pols.
Afgezien van de discussie of de 65 en LLD
wel of niet divers zijn.:wink:
Succes!

Grt.

http://scubawatch.org/AQUADIVE_NOS.html

:slight_smile:

1 like

Wellicht een feit waarbij iedereen bekend is, maar ik niet :neutral_face: Die LLD was in IMHO een stuk mooier zonder datum. Waarom zijn ze daar in vredesnaam mee gestopt?

1 like

LLD wanneer deze niet te fors is. ik heb helemaal niets met deze Oris.

gr, HJR

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de 65. Ik las ergens dat de 40mm versies alleen nog dit jaar zal worden verkocht. Dus nog tijdelijk verkrijgbaar.

Heb beide kunnen passen. De afwerking en kwaliteit van LLD is beter dan de 65.
Daarnaast irriteert me de vervormde cijfers door de bolling van het glas.

Eerst passen is mijn advies

Oris!

De LLD lijkt teveel op de HFLE2016 :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik vind het geen gemakkelijke keuze. Ik neig licht naar de 65, die wat lichter/kleiner draagt. Ik zou wel de stalen band erbij nemen.

1 like

Je gaf trouwens aan dat je een polsomtrek hebt van iets meer dan 17 cm. Ik heb ook een polsmtrek van iets maar dan 17cm en dit is de LLD op mijn pols. Dan heb je een idee.

4 likes

Mijn pols is qua omvang ook iets meer dan 17 cm. en dat is de reden dat ik nooit heb gekozen voor de LLD. De lug tot lug afstand vind ik gewoon te groot. Naar de Oris 65 heb ik meermaals gekeken maar nooit het idee hebben-hebben-hebben gekregen


Maar goed, bovenstaand is nog geen antwoord op je vraag
qua afmetingen op jouw pols zou de Oris mijn voorkeur hebben, qua looks de LLD (alhoewel de eerder geplaatste opmerking “veel streepjes/erg druk” wel hout snijdt).

Tipje als het mag: kijk ook eens naar de Maurice Lacroix Pontos S diver


Grt. Marco

1 like

LLD is mooi horloge, maar functioneel als duiker?
Tweede kroon voor verstellen duikring is natuurlijk een absolute No Go voor een echte duiker. Ik vermoed dat je daar ook op doelt.

Die LLD is prachtig!!! Draagt deze met zijn 42mm veel groter dan bv een Speedmaster?

Voor mij de Oris, erg mooi horloge. Ik val vooral over de uurwijzer van de Longines.

Pols van 17,3 met Oris.
De perfectie nabij :wink:

http://myalbum.com/photo/mg1BUaF85XkM/720.jpg

1 like

Heb de lld gehad en heb nu de oris. Beide top, maar draag liever de oris. Perfect formaat voor mijn 17cm pols.

Ik vind de sportievere uitstraling van de 65 op dit moment ook leuker dan de chique lld

Oh ja, als je van lume houd moet je ook voor de oris gaan rn banden swappen kan met beide goed

3 likes

Ja, l-t-l is duidelijk groter

1 like