Moderne vintage diver: Oris sixty five of Longines Legend diver?

Beide mooie horloges, zou zelf voor de LLD gaan. Prachtige klok en kan op zo veel banden. De zwart gelakte strakke dial maakt het ook een mooie combi tussen chique en sportief.

1 like

Dat is ook een mooie, zeg
Maar beetje buiten mijn budget…

Net een clio dus

De LLD heeft hier op HF een paar jaar geleden echt een ‘forumlievelingstatus’ gehad.:slight_smile: Dus verbaast mij niet dat er nog steeds aardig wat fans zijn. Mij heeft dit model nooit heel erg aangesproken. Ook in het echt bekeken. Maar ik heb er geen klik mee. Normaal gesproken ben ik ook geen fan van cijfers op de wijzerplaat (enkele modellen uitgezonderd, waaronder de Hydroconquest). Maar de 65 sprak me toch direct aan. Moet zeggen dat ik 'm nog niet irl heb mogen aanschouwen. Misschien dat dit nog uitmaakt. En dit zou ik ook altijd doen; allebei bekijken en om de pols. Vaak weet je 't dan meteen. Succes en veel plezier met kiezen!

Of de Alpina Heritage Diver?

1 like

Moet ik je nu begrijpen? En moet ik dan lachen?
:laughing:

Een echte duiker vertelde mij dat een horloge slechts als backup
mee gaat.
De rest leest hij af van een soort module dat aan zijn pak bungelt.
Draagt ook regelmatig handschoenen en dan wordt draaien aan zo’n
kroontje lastig.

Voor mij heeft een duiker een 1 richting draaibare bezel met…
120 clicks en is 200 meter certified met goede afleesbaarheid en lume.

Maar goed, ik zit ook gewoon op een terrasje met een SKX :joy::tropical_drink:

Grt.

Ik vind de nieuwe versie zeer geslaagd: https://www.hodinkee.com/articles/three-new-divers-from-oris

Hij is niet fors met zn 42mm, draagt groot dor zn uitstekende lugs.

Let wel op dat omtrek niet alles zegt. Iemand kan dezelfde omtrek hebben met een dunne platte pols n klokke mooi op staat, of een dikke ronde pols waar je overhang op hebt. Dus best blijft nog steeds om irl te zien.

Yep. Door de rechte en uitstekende lugs. De horned lugs vd speedy zijn wat gebogen en valt wat beter om de pols.

1 like

Dank allen voor de reacties,
Het is de 65 geworden , overgenomen van cliogek.
En - moet niet gekker worden- mijn vrouw en dochter hebben ook hun mening mogen geven en ik heb er nog naar geluisterd ook.
Waar gaat het heen in deze wereld :wink:
Lig nu bij de voordeur te wachten
Foto’s volgen

5 likes

Dan lig je daar nog wel even. Dinsdag pas pakketpost, toch ?.

Feli alvast.

Elf.

1 like

Mee eens. Feitelijk een matige SuperCompressor hommage.

Dan neem ik aan dat je het origineel ook matig vindt, want het is bijna een één op één hommage aan hun eigen origineel, qua uiterlijk dan.
Kan natuurlijk. :wink:

1 like

De Longines, ik vind die cijfers op de Oris zo aanstellerig en ook lelijk…

1 like

Een beetje cartoonesk ja

1 like

Dit vind ik de mooiste.
Maar op staal iets van? 2k ?

40 of 42mm …
I like it

Ja dat is een erg mooie klok maar die prijs (inderdaad 2k) gaat nergens over natuurlijk…

Ik vind mijn Longines Ultra-Chron duiker mooier inderdaad :wink:

1 like