Onder het hoofdstuk rare vragen/ideeen. Ik zit met het volgende. In een opwelling een horloge gekocht met een stalen band. En dan kom je erachter dat de band grote schakels heeft en slechts 1 extra gaatje in de vouwsluiting als fijnafstelling. Resultaat is dat het horloge voor mijn gevoel of te strak zit of gaat hangen.
Toen kwam mijn vage idee. Zou het mogelijk zijn om een extra set gaten in de vouwsluiting te laten maken zodat je een ruimere fijnafstelling hebt? Iemand ervaring toevallig ?
Als je kan inschatten dat de band best een eindje verder in de sluiting kan zitten, zou ik het er gewoon op wagen.
Je moet wel een héél fijn boortje hebben (-:
De meeste deploy’s hebben ook meerdere gaatjes.
Jur
Of als de andere kant van de band ook dezelfde breedte heeft als de kant waar je kunt afstellen (bijvoorbeeld beide zijden 20mm) een ander sluitingkje (<= lekker Nederlands) kopen.
Dan hoef je het origineel niet aan te passen (lees verpesten). Is erg fijn voor eventuele verkoop!
Qua verpesten wilde ik ook gaan voor de optie van een prof horlogemaker ipv zelf gaan boren en het verknallen. Daarmee zou het uiteindelijk zo origineel mogelijk eruit zien.
Qua vervanging kan ik niet extreem veel vinden online. De meeste zijn voor een leren band. Tips ?
Vat het ook niet persoonlijk op. Doelde meer op dat ik alleen voor een dergelijke oplossing zou gaan als het resultaat er uit zou zijn of het zo uit de fabriek komt. Anders zou ik het zonde vinden.
Ik ga even meten als ik thuis ben en kom erop terug