Modificatie(s), MOD (s), Is er nog wel belangstelling ?

Ja, ik ga er tenminste vanuit dat er volgend jaar ook nog Seiko’s en onderdelen te koop zijn.

Klopt! Zo doe je dat. Maar… De wijzerplaat kost Euro 275 Inkoop. De wijzers kosten Euro 55 per stuk Inkoop. Er is kans op versplintering tijdens het vijlen van de sandwich dial. Weg, E 275… Mijn modder durft dat niet.

1 like

Ik vind het een mooi fenomeen, het modden. Ben vam plan om mijn skx007 om te bouwen naar een beater naar eigen smaak. Langzaam maar zeker alle onderdelen verzamelen… Bezel, wijzers en saffier zijn binnen, ander setje wijzers is onderweg. Dial en bracelet ben ik nog over aan het twijfelen. Wijzers trouwens ook, ik denk dat er nog 2 setjes gaan komen voor ik er uit ben.
En ik heb nog een Amphibia 110 waar ik iets mee moet. Veel te onhandige kast voor mijn smalle pols, ik twijfel mog tussen een 420 en 710 kast om de inhoud van mijn 110 in te verhuizen.
Het enige modwerk dat ik tot nog toe heb gedaan in glaasjes vervangen van een Seiko 5je en Citizen dresser. Vooral die laatste vond ik er enorm van opknappen :slight_smile:
Het echte modwerk moet nog beginnen.

3 likes

Voor mij geen belangstelling. Not done

Geen Belangstelling kan ik best begrijpen. Is ieder zijn Ding. Maar… Not Done ??

Rob, speciaal voor jou een prachtige orgineel dan.

Van @anon10817008HF

1 like

Nee, not done in de horlogewereld toch?

Ga dat eens met een exclusief merk doen. Ze lachen je uit en je hoeft nooit meer langs te komen.

Daarbij wordt je beticht van oplichting als je het verkoopt.

Is niet origineel, helaas

Bij mijn weten wel Rob.

Heb je de politie al gebeld of moet ik het even voor je doen?

4 likes

Je hebt digitale ogen in je achterhoofd nodig op het forum als ik Rob goed begrijp. Niemand is te vertrouwen met de originaliteit.

1 like

Waarom politie bellen? Snap je reactie niet, sorry.

Wat ik er mee wil zeggen… Verkoop je een speedmaster en er zit een niet originele wijzerplaat op kun je het wel shaken.

Niet origineel zo geproduceerd, Han

Was een geintje, omdat het allemaal zo serieus klonk :wink:

Zit wel een kern van waarheid in , maar als iemand wilt knutselen met een horloge en is daar gewoon eerlijk over zie ik het probleem niet.
Het wordt naar mijn mening pas een probleem als dat wordt verzwegen.
En je kunt die @HanDavinci van alles kwalijk nemen maar dat hij mod steekt hij niet onder stoelen of banken :smile:

2 likes

Nou, ik vind het juist heel erg orgineel geproduceerd Rob. Het is de enige Turtle x Sumo PADI in de wereld.

Mic drop

3 likes

Grootheidswaanzin. Jij gedaan of Regenboog?

Feit dat je het als origineel aanduidt vind ik dan wel fout.

En enige in de wereld … Zijn zat figuren die modden. Rob bv in Nederland. En zat in UK, VS en Singapore.

Mooi klokkie zeg! Wel jammer dat het een Mod is …
… Seiko had dit zelf ook kunnen bedenken, toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik weet dat die @HanDavinci af en toe praktisch dialect spreekt maar…

Mompelt iets met spraakverwarring

1 like

Ik begrijp helemaal niks van deze reacties op mijn goed bedoelde vraag of er nog belangstelling is voor horloge MOD’s . Voor mij zijn horloges, en het eventueel aanpassen, modden ervan, een leuke hobby waar ik veel plezier aan wil beleven. En ik dacht dat plezier te kunnen delen op dit forum, zonder geconfronteerd te worden met reacties als Not Done, Oplichting, Niet Origineel, Politie Bellen, Grootheidswaanzin, Jammer Dat Het een Mod is, enzovoorts. En élke mod is inderdaad origineel, met liefde, plezier en deskundigheid in elkaar gezet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de duizenden Seiko’s en Rolexen die elke maand van de fabrieksband rollen.
Met plezier plaats ik graag nog één (1) gezellige foto van één van mijn MOD’s:
de achterzijde is bruin glas, waarachter zich een 6R uurwerk bevindt. Natuurlijk zit er een (gehate…??) coin edge bezel op. Aan de voorzijde zit domed saffier, waarachter zich een blauwe wijzerplaat bevindt. Het ss bandje is geschroefd.
En ik vind deze MOD mooi. Punt.

9 likes

Ik begrijp helemaal niks van deze reacties op mijn goed bedoelde vraag of er nog belangstelling is voor horloge MOD’s . Voor mij zijn horloges, en het eventueel aanpassen, modden ervan, een leuke hobby waar ik veel plezier aan wil beleven. En ik dacht dat plezier te kunnen delen op dit forum, zonder geconfronteerd te worden met reacties als Not Done, Oplichting, Niet Origineel, Politie Bellen, Grootheidswaanzin, Jammer Dat Het een Mod is, enzovoorts. En élke mod is inderdaad origineel, met liefde, plezier en deskundigheid in elkaar gezet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de duizenden Seiko’s en Rolexen die elke maand van de fabrieksband rollen.
Met plezier plaats ik graag nog één (1) gezellige foto van één van mijn MOD’s:

2 likes