Modificatie(s), MOD (s), Is er nog wel belangstelling ?

Gelijk heb je! Mooi werk die Mods!

1 like

Han gaat er 5 bouwen, die lieve kerel!

Zoek het topic maar op… :facepunch:t2:

Dus het leeft echt wel

1 like

Welkom in de horlogewereld. Fake is nep, homage kan soms net en modden is gewoon vet.
Beticht worden van oplichting als je een klok te koop zet die je zelf hebt verbouwd…Het zijn geen huurhuizen die je naar de oorspronkelijke staat moet terugbrengen. Zolang je open bent over je koopwaar niks aan de hand hoor. Sterker, een originele HanDaVinci mag echt wel meer opbrengen dan een standaard skx.

Er zijn een hele Vostok en Seiko Mod-communities. Een enkele modder begint zelfs een eigen merk, Orion watches bijvoorbeeld. Modden not done in de horlogewereld, ik denk dat ik een hele andere horlogewereld heb leren kennen in mijn korte tijd bij dit forum.

4 likes

Ik ga voor minimaal het dubbele.

3 likes

Dag Rob,

Ik had gisteren mijn microfoon laten vallen, en kon deze zo snel niet terugvinden.

You’re goddamn right. Voordat ik een ruimte binnenloop, heeft mijn ego deze al gevuld :sunglasses:
En op die mod ben ik trots. Ik vind het een verbetering van het orgineel.

Een homage in de zuiverste zin van het woord:

10 likes

Modden is leuk modden is fijn

2 likes

:grin:

11 likes

7 likes

Geweldige mod is het Bor! :thumbsup:

1 like

Lekker genieten van je hobby en het modden, en negeer gewoon de negatieve reacties van sommige. Genoeg gelijkgestemde hier op het forum dat heb je wel gezien!

Modden maakt iets uniek(er), of je het mooi vind of niet dat is persoonlijk. Hier mij daily beater, ook weer een creatie van onze eigen @HanDavinci :

3 likes

Mooie(re) wijzers? Hmmm … ik weet het niet.

4 likes

Ik vind het maar een aparte beweging.
En ook een community met meerdere gezichten.

Seiko´s die worden omgebouwd tot Rolex sub of, datejust, Tudor Black Bay, Blancpain Fanthom, Omega Planet ocean en meer merken. Ik vind het een beetje sneu. Goedkoop.

Het gebruiken van originele onderdelen kan ik dan iets beter begrijpen.
Maar als er een andere wijzerplaat in een Rolex of Omega wordt gezet vinden de meeste dat echt niet kunnen. Als je dat op het Omega of Rolex forum zet kun je flink wat weerstand verwachten.

En zo te zien heb je er een leuke bijverdiensten aan?

Nu heb je een gevoelige naar geraakt bij velen hier🔫

1 like

Inderdaad, behalve dan dat @HanDavinci er geen geld voor vraagt en leden van HF regelmatig helpt met hun wensen/ideeen te realiseren. Wel verdiensten dus, geen bijverdiensten…

2 likes

Wat ben jij een ontzettend oale zeurbips zeg :joy: Potverdorie, ga je vrouw aandrukken ofzo

16 likes

1 like

Die heb ik niet.

Mag men hier een mening hebben over modificaties? Dat is de vraag hier volgens mij :no_mouth:

Het gaat over het aanpassen. Niet over degene die het uitvoert. Moet je niet persoonlijk aantrekken.

Vent, mij heb je er niet mee.

Maar als je termen gebruikt als sneu mag dat wel even gedimt worden in een topic van iemand die het erg leuk vindt.

6 likes

Fijn dat je ook een mening hebt maar je begint nu echt een beetje vervelend te worden voor de mensen hier die een leuke hobby hebben. Niemand verbouwt hier Rolexen of Omega’s en ook geen Seiko’s die verkocht worden als origineel, geloof dat dat nu wel duidelijk moet zijn gezien de reacties hier.
Klik ff onder aan het topic op “negeren” dan hoef je je niet meer te storen of iets sneu/apart te vinden.

3 likes

Er wordt naar mods in het algemeen gevraagd. Ik heb al meerdere mods hier op het forum gezien. Vooral veel Seiko en Russen. Maar ik zie ook speedmasters en Rolexen voorbij komen.

Ik stoor me er niet aan. Vind het een ongrijpbare ontwikkeling.

En gedimt worden of je vrouw aandrukken… ach