Modificatie(s), MOD (s), Is er nog wel belangstelling ?

Zeker belangstelling voor mods. Gisteren mijn skx onder handen genomen. Omdat het de eerste keer was is het wel een “DustyFive” geworden…

Zodra de stof eruit is zal ik een kort verslagje maken :slight_smile:

2 likes

Misschien wat laat, maar toch…

Als ik iets voor 5000 ballen koop, en met een kleine aanpassing is het helemaal mijn ding, waarom in godesnaam niet? Zie @Bauhaus… Die Speedy is een stuk cooler dan het origineel. @Bauhaus blij, en de volgende eigenaar blij. Da’s geen hint. :slight_smile:

Zo heb ik een aanpassing van 500 Euro laten doen aan de stoel van een gloednieuwe auto van 34K. En m’n kont was blijer dan voorheen.

4 likes

Al 9 jaar blij met deze mod

1 like

Deze zou ik nog wel een keer helemaal in het wit willen hebben; witte wijzerplaat, minutenring en bezelinsert. En natuurlijk de 6R15 er in maar dat is allemaal toekomstmuziek.

1 like

Punt is wel, wanneer is het een mod? Als de wijzerplaat vervangen is of als de wijzers vervangen zijn? Is het al een mod als je een upgrade maakt, bijvoorbeeld met saffierglas? Andere bezel/insert? Keramisch?
Ik denk dat de meningen hierover uiteenlopen.

Vandaag draag ik deze mod. En ja, dit is echt wel een mod, daar zal iedereen het over eens zijn…

Dick

3 likes

Beste Dick,

Die Mod, op de zeer speciale band, is echt wonder schoonmooi.

Ben er zuinig op, want zó worden ze bijna niet meer gemaakt.

Dit was de mijne:

2 likes

pffff… blijft vervelend sommige mensen hier op het forum. ik wilde onderstaande post plaatsen in het rolex mod topic. Maar die is gesloten dus dan maar hier:

even los van Rene1 :smiley:

Ja? Ik weet niet of dat nou echt als not-done wordt ervaren. Dat valt volgens mij best mee. Ik vind sommige rolex mods super mooi. Ik heb laatst een zwarte GMT met diamanten gepost die ik best wil hebben, ik heb op het rolex forum ook een keer een prachtige gegraveerde rolex gepost (werd daar overigens wel direct verwijderd).

Volgens mij is het gewoon een kwestie van smaak. Ik kan me wel voorstellen dat het een verschil maakt of je 300 EUR uitgeeft of 3000 EUR tot XX000 EUR. Veel mensen vinden het ook belangrijk dat een dure rolex waardevast is. Dat moet je bij een mod altijd maar afwachten…

Een mod is in mijn beleving een aanpassing, hoe klein ook. Als je een aanpassing (modificatie) maakt is hij per definitie niet meer zoals hij origineel bedoelt was en dus betreft het een “mod”.

Overigens noem ik jouw SKX meer ra… euh… bijzonder

2 likes

Als je iets wijzigt heb je het gemodificeerd. Af fabriek zo laten is geen mod. Al het overige is een mod.

Geen punt, graag gedaan. :slight_smile:

Daar zou ik het niet voor doen. Ik zou het doen omdat ik iets naar m’n wil en wensen wil buigen.

2 likes

Ik heb altijd meteen deze associatie.

2 likes

Die is tot begin februari offline vrees ik.

6 likes

5 likes

Uit lang vervlogen tijden

DLC Coated Speedy

  • Originele insiert
  • Brand Arrow bezel

Gedaan door Nico Rijsman >> Topper!

2 likes

Welk model Porsche?

Da’s geen C6H10O5, da’s meel. :slight_smile:

1 like

“Boxstertje” uit 1997🤘

2 likes

Heb ik ook gehad, jaren geleden. Heerlijke auto.
Ook met Boxster red leder.

1 like

Prima karretje. De SARB onder de Porsches. :wink:

4 likes

Eens hoor!

Ik koop horloges omdat ik ze mooi vind, niet om ze te verkopen. Maar denk dat het voor een groep wel meespeelt…

Sinds vorig jaar officieel een Porsche klassieker ( > 20 jaar)
Introductie kleuren met aangepaste kap
Blijft leuk

5 likes