Mod's (in meer of mindere mate)

Ik ben hier nog niet zo lang op het forum, maar wat ik regelmatig zie zijn aangepaste horloges. In de minste mate door een ander dan het bijgeleverde bandje om het horloge te dragen, en in meerdere mate zoals de Seiko mod’s die ik af en toe voorbij zie komen.

Nu vroeg ik me af wat jullie (verder) allemaal doen om je horloge “uniek” te maken. (foto’s zou mooi zijn)

Met vriendelijke groet,

Stefan

Ik zal er een paar op google-pages zetten, anders krijg ik teveel traffic op mijn site.

wijzers, day/date, chapter ring


chapter rings, day/date


wijzerplaat skx007 in een Seiko5 kastje gepropt


day/dates, wijzerplaten, secondenwijzers


day/dates, wijzerplaten, secondenwijzer

Zo, meteen het serieuze werk :slight_smile:

Vooral die eerste Monster vind ik erg geslaagd, eerlijkgezegd vind ik sommige mod’s mooier dan die speciale blauwe Monster.

De wijzerplaat van een skx007 in een Seiko5 vind ik vooral erg appart :wink:

Bedankt voor je reactie,

Groetjes

Stefan


chapter ring, secondenwijzer, oranje streepjes op bezel, band


Alleen een andere bezel


chapter ring, secondenwijzer.
is geleverd met een watchadoo en is afgelopen weekend gestolen!! Mocht iemand deze aanbieden, hij is GESTOLEN van een DZVL-forumlid.


Secondenwijzer


chapterring, secondenwijzer


bezel, band, wijzerplaat, wijzers, day/date

Nog meer moois.
Die eerste had ik geloof ik ook al op je site gezien, erg mooie combi met die band.
Bij die laatste ben ik niet zo kappot van de two-tone, maar aan de andere kant maakt het het horloge wel lekker ‘rolex-ig’, een soort combinatie van een diver en een dresswatch.

:X Zal trouwens zeker uitkijken naar de gestolen Monster :X

groeten.

bandjes wisselen doen we bijna allemaal wel , en dan zie je nog wel eens dat de wijzers gewisseld worden , glasbodem ipv dichtebodem …en bij seiko’s kun je vrij ver gaan…want de kosten zijn redelijk laag en er past veel op elkaar… ( ik wil robbie wel even de eer geven wat betrefd ombouwen van monsters…volgens mij was hij de eerste en hij heeft heel geslaagde modellen (tu) en hij heeft altijd alle info en kennis geleverd… thnx, )
bij deze poljot heb ik een glasbodem ipv een dichte bodem geplaatst…

alleen de chapterring omgewisseld

compleet uurwerk gewisseld …mijn vrouw wilde ook een monster maar die was voor haar te groot.

we hielde dus een skxa55 met flieger uurwerk over…

de glasbodem op de skx geplaatst

monster met flieger wijzerplaat…hier moet je helaas het uurwerk laten zitten en alles omzetten…en das meer werk.

Mooi hoor Joost, vooral die laatste is creatief.
Waar staat eigenlijk dat driehoekje voor op flieger horloges?
(ik dacht vandaag bij mezelf, ik vraag gewoon alles:))

groeten,

Stefan

volgens mij vonden ze dat wel mooi staan :smiley: …nee helaas ik weet het niet maar we wachten gewoon ff af , wie weet komt er een antwoord :wink:

Dan weten ze wat boven is als er ondersteboven gevlogen wordt… :D:D:D

Mick Schreef:

Dan weten ze wat boven is als er ondersteboven
gevlogen wordt…

:smiley:

Waar staat eigenlijk dat driehoekje voor op
flieger horloges?
(ik dacht vandaag bij mezelf, ik vraag gewoon
alles)

groeten,

Stefan

Is al eens eerder voorbij gekomen bij een Flieger van Andre. Een echt ouwe dus, die heeft een draairing, vergelijkbaar met een draairing van een duiker met alleen dat driehoekje. Zodoende kan je hoewel zeer primitief, maar dat was natuurlijk ook zo in de jaren 20-30, tis trouwens nog geen exacte wetenschap, een tijdsmeting cq een duratiemeting doen. De methode word nog steeds onderwezen en geexamineerd.
Blijkbaar is in de loop der tijd de draairing verdwenen en hebben we alleen het driehoekje nog, waarom driehoekje ? Draai maar rond, is het eigenlijk een pijltje…

interessant Hent, dankjewel.