De Zwitsers ook, nog langer geleden…
Ja, die Zwitsers zijn ook boefjes. Later zijn ze zich succesvol gaan toeleggen op zwart geld. Bankgeheim, Rolex…
Jazeker, mijn metal mod voor de casio G Shock komt hier vandaan, top spul.
En dit was je contributie voor dit topic? Wow… het wordt toch een keer tijd voor die ignore functie want is het niet dit dan is het wel die eindeloze lijst met topic spams van je met de “wat vind jij” vragen… brrrrrr
correctie… functie is ingesteld…
Heb er eens een kast gekocht en alhoewel deze niet slecht was, was het echt geen Seiko feel.
De bezel maakte zoveel geluid dat ik dacht dat ik een ouderwetse Hema wekker aan het opwinden was.
Zelfde kast zoals bij @Deno op zijn verlanglijstje.
De S kroon heb ik er nog niet besteld, voor een paar euro meer staan ze ook op eBay. Maar dan nog de verzendkosten. Als ze goed zijn, dan scheelt het toch weer.
De ceramische YM inserts heb ik er wel vandaan. Om het echt topkwaliteit te noemen vind ik wat ver gaan. Ze zijn vaak een beetje krom, wat een klein hoogte-verschil geeft in een bezel. Verder zijn ze wel strak.
Tussen de €4 a €10 p.st. is een stuk aantrekkelijker dan €25+
Ooit eens gelezen dat @HanDavinci ze ook gebruikt.
De NH36 uurwerken koop ik er ook. Zo af en toe met een Sale kom je dicht bij de €20.
In NL ondertussen toch €45 ex verzending, en dan ook nog steeds een NH35… of een NH36 maar dan geroofd van dagwiel, c-clip en tandwiel.
Een C-clip voor €5 gaat er bij mij niet in. En dan mis je nog steeds een tandwiel.
Ik heb er 3 wijzerplaten vandaan, een Wave welke bij nader inzien gewoon crap is.
En 2 MOP’s welke waarschijnlijk gewoon een mooie sticker hebben. De lume daarintegen is wel netjes.
Maar allemaal ruim onder de €20.
Dial Maker verkoopt zijn meteoriet en MOP platen er ook.
Het zal het geld vast wel waard zijn maar dat er een merknaam op staat stuit me tegen de borst.
met mijn eigen achternaam erop vind ik wel intressant.
MM wijzerhanden heb ik er wel vandaan, zien er goed uit. Maar of ze ook passen kan ik nog niet vertellen. Sommige wijzers zijn wel slecht, maar als men die voor €2 aanbied kun je dat ook wel verwachten.
Ik heb er diverse banden vandaan, recentelijk 1 voor een Turtle. Voor €15 leuk, maar de splitpen bij de solid endlink komt er nog wel eens uit.
Voor een skx007 heb ik een bicolor band van nog geen €60 er vandaan. Toch 3x goedkoper dan de Miltat-versie, en toch met geschroefde links😁
Saffierglas, pakkingen en bezels zijn er ook te vinden.
En skx007-3uurs kasten. Ik kan er niks over vertellen.
Wat betreft de prijs zit het dicht tegen origineel of CT prijzen aan, voor zo’n klein verschil vind ik dat te veel risico.
Om te beginnen heb ik morele bezwaren tegen spullen (cq meuk) kopen via AliExpress. Want denk je dat je telefoonhoesje van 90 cent via AliExpress zonder verzendkosten uit China staat voor goede arbeidsvoorwaarden, eerlijke concurrentie, duurzaamheid en kwaliteit? “Ah joh was maar 90 cent heb er gelijk 20 besteld en als ie na een week kapot is doe ik er gewoon een ander om en flikker ik hem toch ‘gewoon’ weg. Afvalverwerking is toch gratis en milieu wat is dat?”
Is het nu voor u wat beter onderbouwd?
Zie hieronder:
€ 21,70 | ! !!! Pas Uw Logo!! Horloge Wijzerplaat Voor Unitas Eta 2824 2836,Miyota8215 Automatische Beweging Mechancal Mens Wriwtwatches
Ik heb gisteren een kazoo besteld op AliExpress.
Er is één ding dat mijn vriendin tot waanzin drijft en dat is wanneer ik het Hunger Games deuntje fluit.
Aangezien zij op eigen houtje besloten heeft dat het elastiek uit mijn favoriete boxershort teveel ging rekken en hem weggegooid heeft tijdens het wassen staat er payback op het programma. Het is teveel vrijheid en haar gedrag moet bestraft worden.
Zonder te willen verzanden in een morele discussie ben ik ook van mening dat je hier een klein beetje over mag nadenken.
Voor mij in ieder geval geen spullen via Ali.
Goeie gedachte, maar vergeet niet dat grotendeels van de spullen die je koopt geheel/gedeeltelijk gemaakt worden in dit soort landen. Enige wat er met Ali gebeurd is dat je het direct vanuit het land haalt waardoor het goedkoper is. Er zit geen tussenpersoon bij die de prijzen omhoog krikt en jouw met een goed gevoel achterlaat waarbij jij denkt dat je voor een beter milieu en betere kwaliteit hebt betaald. Neemt niet weg natuurlijk dat je gelijk hebt en zeker moet denken aan het milieu!
Dat is een mooie denkwijze.
Maar pak even een willekeurig kledingstuk uit de kast.
Een t-shirt ofzo, en kijk even naar het label.
Nee niet die in je nek.
Die andere, halverwege links.
Land van productie staat daar op.
Welk land staat daar❓
Dus dat “merk” koop je voortaan niet meer?
Of ga je dat compenseren met donaties naar India, Bangladesh, Vietnam, Turkije, China, enz.
Succes met het leegruimen van je kledingkast.
Aha hier win ik het!
90% van mijn kleren komt uit Portugal.
Scheel dat ik maar van 4/5 merken kleding koop
Stone island komt uit Italië, Santoni ook. En de overhemden en truien van Profuomo komen ook uit Europa. Greve, van Bommel is Nederlands. Scotch & Soda is ook een Nederlands merk. Woolrich komt ook niet uit China en Parajumpers ook niet. Lyle & scott is dacht ik ook niet Chinees. En Cavallaro ook niet. Maar ik kan het mis hebben…
Oeps, denk je dat echt? De custom productie en designstudio’s zitten in Europa, de meeste productie en halffabrikaten komen uit Azie…wel ff je research doen
Je had ook gewoon simpel kunnen zeggen, mijn (merkkleding) komt niet uit China.
In het land wat de laatste bewerking doet mag aangemerkt worden zijnde land van productie.
PME is ook Nederlands, nou heb ik een broek waar op staat dat het Italiaanse jeans is, maar in Turkije in elkaar gezet.
Exact, RLC trapt met open ogen in deze marketingstrategie…
Jammer maar helaas…
https://directory.goodonyou.eco/brand/stone-island
Deze doen het wel goed de afgelopen 10jaar.
Maar de 30jaar ervoor dan?
Die willen goed zijn rond 2024
https://directory.goodonyou.eco/brand/scotch-and-soda
Deze doen het wel goed. Maar is toch import, en dat laat toch een voetafdruk achter.
Als je echt begaan was met het milieu en je eigen voetafdruk, dan zou je ook niet alle merken in je kledingkast opnoemen.
Eigenlijk zou je dan gewoon je eigen kleding moeten gaan maken. Dat scheelt een hoop topics, waardoor anderen minder schermtijd eraan besteden, waardoor er minder stroom wordt verbruikt, waardoor apparaten langer meegaan enz enz
Weet je trouwens wel hoe men metaal delft?
Natuurlijk kun je dit alles ook omdraaiien.
Maar ik koop ook merk. Sale in de outlet is mijn favoriete tijd.
Ik rijd een benzine auto, waar ik zuinig mee rijd enkel voor mijn eigen portemonnee.
Voor mijn werk rijd ik diesel. Ik laat de motor draaiien wanneer ik het koud heb, de diesel kost mij niks.
Kraanwater vind ik de laatste 15jaar smerig en koop dus flessenwater.
Ik heb lang vegetarisch gegeten, ter compensatie eet ik tegenwoordig weer vlees.
En zo verdwijnen topics naar offtoptic.