MOD's via AliExpress

MOD’s via aliexpress? Heeft iemand hier ervaring mee?

2 likes

Zou wat horloges betreft ver weg blijven van AliExpress. Sterker nog ik zou er sowieso ver weg van blijven.

6 likes

Onzin.

Er is meer dan replica en hommage op ali.

17 likes

Maar heb je er ook ervaring mee? Want voor de prijs zou ik het niet laten… Kwaliteit daarentegen… :thinking:

Is van sommige merken erg prima.

Platen en wijzers maken de chinezen ook voor microbrands en Zwitserse merken.

Een aantal chinese mechanische uurwerken zijn ook prima, zeker als ze van de Zwitsers de machines hebben gekocht.

@Barboendel heb jij hierover een mening toevallig?

5 likes

Voor het geld zou ik het gewoon proberen. Kan je een beetje ervaring opbouwen met het modden. Als je wat sloopt is de schade beperkt.
Daarna eens een mod doen met officiële onderdelen.

3 likes

Ik heb ervaring met een bestelde wijzerplaat. Wel gearriveerd, maar de letters en uurmarkeringen vielen er al af voordat ik er over na kon denken om het ding te monteren.

Weggegooid geld

1 like

Dat was ook mijn gedachte. Proberen waard toch! :+1:t2: Als het niks is is het ook niet erg toch? Tenminste niet voor de portemonnee… :joy:

1 like

Meerdere reviews geven 5 sterren. Kun je je ook afvragen of het ook legitieme reviews zijn…
€ 5,85 | Dial Marker Hebben Datum 29Mm Wijzerplaat Verbetering Groene Lichtgevende SKX007 En Meer Geschikt Voor Japanse NH35 Beweging K034

Alleen ervaring met kleine dingen, zoals vandaag binnen gekregen adaptertjes.

Voor die prijs kun je het best eens op een goedkoop horloge proberen lijkt me :slight_smile:

Edit; zie net tussen de foto’s door dat je één met seiko op de wijzerplaat hebt uitgekozen. Daar sta ik niet achter :wink:

3 likes

Idee was om er 1 volledig samen te stellen. Kosten: €89. Dan heb je een dial, hands, kast, NH36 uurwerk, aparte bezel en een andere kroon.

3 likes

Gaat me ook helemaal niet om hoor! Vond de kleur groen gewoon mooi. Het is meer om zelf wat samen te stellen. Als ik een Seiko Diver wil koop ik er wel één. Het doel is meer een beetje te oefenen. Al staat er een Chinees merk op… Maar ik snap je gedachte! :+1:t2::grin:

2 likes

Gewoon proberen. Voor het gelf hoef je het niet te laten. Het is dat ik het zelf niet kan anders had ik het wel geweten…

2 likes

Lijkt me een leuk idee. Is misschien niet het beste kwaliteit, maar voor dat bedrag ben ik er zelf over aan het denken haha.

Leuk om eens te proberen :slight_smile:

1 like

Beetje raar dat je een dial kan kopen waarop staat 300M.
Hoe dan?

1 like

Ja… Wat kan ik zeggen… Het is en het blijft ali… :joy: :rofl: :joy: :rofl:

Inderdaad. AliExpress is ook maar een platform. Dit is net zoiets als zeggen dat je niks op eBay moet kopen (waar veel AliExpress verkopers overigens ook een account hebben).

‘Buy the seller’ zeggen ze toch? AliExpress is hier niet de verkopende partij.

5 likes

Dat is toch vrij normaal voor een mod dial? Doen ze bij het alom gerespecteerde DLW Watches bijvoorbeeld ook.

3 likes

Geen idee, vind het nogal een voorbarig statement.:grin:

2 likes

Ik heb dat zeker, en dat is zoals al veel gezegd is hier, het zijn zeer uiteenlopende kwaliteiten, helemaal afhankelijk van de verkoper die er achter zit. Ik bestel er vaker en je kunt er op een gegeven moment je weg wel doorheen manoeuvreren. Het platform wil verkopen, dus het is heel simpel, krijg je troep, en je maakt een review met foto’s dan is het heel snel klaar met zo’n verkoper. En dan kan hij of zij wel weer opnieuw beginnen, maar koop je bij een winkel op alie die al lang bestaat en die veel artikelen heeft met een hoge score, dan zit het wel goed met de kwaliteit. Verwacht er geen Patek Philippe kwaliteit natuurlijk, het is vrijwel allemaal budget spul, maar het is en blijft zo dat als horloges van grote merken, met gevouwen banden en plastic ruitjes en roestige wijzers voor een ton over de toonbank kunnen gaan, heritage of niet, dan legt dat het in de zin van prijs/kwaliteit verhouding toch nog steeds vierkant af tegen Alie spullen.

Stuur er wel slim doorheen, door het grote boze bos van lekkere fruitbomen, en giftige planten, want het groeit er zo maar naast mekaar.

Verwacht er in elk geval weinig tot geen service, veel verkopers die uurwerken verkopen, doen ook in broodroosters. Het verdient wat dat betreft de aanbeveling om de winkel even verder aan de tand te voelen, en bij twijfel niet inhalen gewoon. Niks kopen wat niet al een paar dagen in je winkelmand zit…

13 likes