MOD's via AliExpress

Thanks voor de tips! Ik ga ermee bezig! Was nog niet helemaal uit vwb “het ontwerp” (:stuck_out_tongue_winking_eye:), maar zodra hij binnen is en in elkaar gezet zal ik zeker nog een topic eraan wagen met foto’s en ervaring!

Hoi! Ik heb een aantal keer wat gekocht op Ali voor mods. De kroon met de S komt daar vandaan en is top. Ook al de nodige ceramische inlays gekocht en die doen het ook prima! Je zou bijna het idee krijgen dat “modwinkels” bepaalde dingen gewoon via Ali halen.

4 likes

Wat is er mis met Ali? Misschien qua horloges ala, maar voor de rest is het gewoon een nette shoppingmall waar je alleen wat langer op je producten moet wachten. Niks mis met Ali

5 likes

Wedden dat die plaat 300 meter kan zinken? :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Gewoon doen.
Het is gewoon gaaf om je eigen horloge te bouwen en als je er geen ervaring mee hebt is dit de goedkoopste manier om óf op je bek te gaan en veel te leren óf om een gigantische grijns op je gezicht te krijgen van het resultaat.

Heb dit zelf regelmatig gedaan met Vostoks en het is gewoon erg leuk.

Als je er zo in staat is het nooit een teleurstelling.

Maar pas op, het kan f*cking verslavend werken :wink:

4 likes

Het is super leuk, deze plaat van de foto komt ook van Ali. Maar wat ik wel vind is dat het raar is om een neppe Seiko plaat in een horloge te gooien wat niks met Seiko te maken heeft (ik zag “S logo” staan, we weten allemaal wat dat inhoudt). Ik heb zoals hieronder te zien ook zo iets gedaan, maar daar gaat het om een originele SKX en is de wijzerplaat slechts een knipoog.

3 likes

:rofl::rofl::rofl:
Nou ken ik een Duits merk die dat ook doet:
41ukYj0+pRL.AC_SY400
31EG5igmC3L.AC_SY400

9 likes

Te laat… :joy:

2 likes

Broodrooster zal wel goeie kwaliteit zijn! Horloge durf ik zo niks over te zeggen! :rofl::joy:

2 likes

Bestel ze alle twee, stop het horloge in het broodrooster and see what happens :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Best geinig, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat die twee stijlen zo goed mixen. Een vintage sub is super slank, en een SKX is wel een horloge met een beetje en bierbuik zeg maar…

En dat soort platen, tja, ik stuur er toch maar wel met een boog omheen… Wel respect er voor dat deze ook in een Seiko jasje gaat, maar zo niet, wat heb je dan hé?

De pareltjes daar zijn voor mij een beetje de San Martins, en sommige wijzertjes en uurwerkjes, maar losse kasten op Alie zijn vaak vrij slecht van kwaliteit, of niet zo stijlvol.

De klant die liever een bootanker om de pols doet blijkbaar, in plaats van een elegant sierraad helpt daar niet bij mee. Chinezen sturen toch meestal wel in de richting van de massa helaas.

2 likes

Zwaar fout natuurlijk. Ondanks dat de Japanners voorheen op dezelfde manier werkten. De ironie. Met één verschil, dat ze wel zo slim een eigen merknaam erop te plakken.

De Zwitsers ook, nog langer geleden…

3 likes

Ja, die Zwitsers zijn ook boefjes. Later zijn ze zich succesvol gaan toeleggen op zwart geld. Bankgeheim, Rolex…

2 likes

Jazeker, mijn metal mod voor de casio G Shock komt hier vandaan, top spul.

1 like

En dit was je contributie voor dit topic? Wow… het wordt toch een keer tijd voor die ignore functie want is het niet dit dan is het wel die eindeloze lijst met topic spams van je met de “wat vind jij” vragen… brrrrrr

correctie… functie is ingesteld…

4 likes

Heb er eens een kast gekocht en alhoewel deze niet slecht was, was het echt geen Seiko feel.
De bezel maakte zoveel geluid dat ik dacht dat ik een ouderwetse Hema wekker aan het opwinden was.
Zelfde kast zoals bij @Deno op zijn verlanglijstje.

De S kroon heb ik er nog niet besteld, voor een paar euro meer staan ze ook op eBay. Maar dan nog de verzendkosten. Als ze goed zijn, dan scheelt het toch weer.

De ceramische YM inserts heb ik er wel vandaan. Om het echt topkwaliteit te noemen vind ik wat ver gaan. Ze zijn vaak een beetje krom, wat een klein hoogte-verschil geeft in een bezel. Verder zijn ze wel strak.
Tussen de €4 a €10 p.st. is een stuk aantrekkelijker dan €25+
Ooit eens gelezen dat @HanDavinci ze ook gebruikt.

De NH36 uurwerken koop ik er ook. Zo af en toe met een Sale kom je dicht bij de €20.
In NL ondertussen toch €45 ex verzending, en dan ook nog steeds een NH35… of een NH36 maar dan geroofd van dagwiel, c-clip en tandwiel.
Een C-clip voor €5 gaat er bij mij niet in. En dan mis je nog steeds een tandwiel.

Ik heb er 3 wijzerplaten vandaan, een Wave welke bij nader inzien gewoon crap is.
En 2 MOP’s welke waarschijnlijk gewoon een mooie sticker hebben. De lume daarintegen is wel netjes.
Maar allemaal ruim onder de €20.
Dial Maker verkoopt zijn meteoriet en MOP platen er ook.
Het zal het geld vast wel waard zijn maar dat er een merknaam op staat stuit me tegen de borst.
:thinking: met mijn eigen achternaam erop vind ik wel intressant.

MM wijzerhanden heb ik er wel vandaan, zien er goed uit. Maar of ze ook passen kan ik nog niet vertellen. Sommige wijzers zijn wel slecht, maar als men die voor €2 aanbied kun je dat ook wel verwachten.

Ik heb er diverse banden vandaan, recentelijk 1 voor een Turtle. Voor €15 leuk, maar de splitpen bij de solid endlink komt er nog wel eens uit.
Voor een skx007 heb ik een bicolor band van nog geen €60 er vandaan. Toch 3x goedkoper dan de Miltat-versie, en toch met geschroefde links😁

Saffierglas, pakkingen en bezels zijn er ook te vinden.
En skx007-3uurs kasten. Ik kan er niks over vertellen.
Wat betreft de prijs zit het dicht tegen origineel of CT prijzen aan, voor zo’n klein verschil vind ik dat te veel risico.

1 like

Om te beginnen heb ik morele bezwaren tegen spullen (cq meuk) kopen via AliExpress. Want denk je dat je telefoonhoesje van 90 cent via AliExpress zonder verzendkosten uit China staat voor goede arbeidsvoorwaarden, eerlijke concurrentie, duurzaamheid en kwaliteit? “Ah joh was maar 90 cent heb er gelijk 20 besteld en als ie na een week kapot is doe ik er gewoon een ander om en flikker ik hem toch ‘gewoon’ weg. Afvalverwerking is toch gratis en milieu wat is dat?”
Is het nu voor u wat beter onderbouwd?

9 likes

Zie hieronder:
€ 21,70 | ! !!! Pas Uw Logo!! Horloge Wijzerplaat Voor Unitas Eta 2824 2836,Miyota8215 Automatische Beweging Mechancal Mens Wriwtwatches

2 likes

Ik heb gisteren een kazoo besteld op AliExpress.

image

Er is één ding dat mijn vriendin tot waanzin drijft en dat is wanneer ik het Hunger Games deuntje fluit.

Aangezien zij op eigen houtje besloten heeft dat het elastiek uit mijn favoriete boxershort teveel ging rekken en hem weggegooid heeft tijdens het wassen staat er payback op het programma. Het is teveel vrijheid en haar gedrag moet bestraft worden.

19 likes