MOD's via AliExpress

Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Voor mij blijft het een feit dat de moderne mens nu en in de toekomst geen positieve invloed kan hebben op aarde. Er zijn er gewoonweg te veel van. Leg mij maar eens uit hoe nageslacht een kleinere voetafdruk in de wereld achterlaat dan geen nageslacht.

Daarom schreef ik ook nemen/krijgen.

1 like

Ik snap je punt hoor, maar die bijna 8 miljard mensen verdwijnen alleen niet in een keer. En zelfs als we met een event zoals een pandemie die de soort wat terug zou kunnen brengen geconfronteerd worden, willen we die zelfs nog beteugelen om maar koste wat het kost onze soort in stand te houden.

Alternatief voor een mass-extinction is dus generaties (Y en daarna) die zich bewust zijn van de gevaren en er ook daadwerkelijk wat aan doen. Mijn oudste wil geen kinderen juist vanwege dat feit, de middelste praat daar ook al vrij bewust over. Ik heb wel hoop dat het ooit goed gaat komen. En kijk ook maar naar wat de gemiddelde leeftijd is van de gemiddelde GroenLinks stemmer. Gen-Y is oververtegenwoordigd in die leeftijdscategorie.

Just my two cents. :wink:

1 like

Ik hoef niet perse weg met ons om aan bevolkingsgroei te minderen.
Wij zitten op 1.5 a 2 kinderen per paar. De rest van de wereld moet dat ook maar eens doen.

Wellicht als iedereen betere overlevingskansen heeft ipv schieten met hagel en hopen dat er tenminste 1 volwassen wordt.

1 like

1 kind per paar is een goed begin, schieten met hagel is ook een remedie tegen de overbevolking (don’t try this at home kids), net als een goeie pandemie. :joy:

Maar goed, back on topic. AliExpress (Chinezen, die heel lang een een-kind beleid hadden wat best goed werkte), ik blijf er weg. Teveel shit gehad.

1 like

Goeie tip v.w.b. de websites ga ik ff rondsnuffelen! Thanks!

1 like

Misschien kan @RLC zich hier eens in verdiepen onder het genot van een reep slaafvrije chocolade van Tony Chocolonely

Edit: goed dat je hier over nadenkt! Helaas worden we hier letterlijk keihard voorgelogen.

3 likes

Het valt me op dat jouw beeld van China erg beperkt is. Wat je beschrijft is het China in de jaren 80. 30 jaar technologische ontwikkeling heeft gezorgd dat China echt een tweede wereld land is geworden die keihard afstevent naar eerste wereld land. Ik vraag me af waar jij je informatie vandaan haalt. Ik heb veel relaties met fabrieken in China en dat is allemaal opvallend professioneel en netjes. kinderarbeid is geen ‘common practice’ in China daar zijn ze zelfs erg strikt in. De jeugd heeft de toekomst en krijgt dan ook voldoende kansen om zich te ontwikkelen. Kinderarbeid is niet nodig in China. Er zijn genoeg volwassenen om het werk uit te voeren.
Kijk eerder naar landen als India, Pakistan en Bangladesh! Niet alle landen kun je over een kam scheren.

8 likes

Ik zou zeggen, gewoon proberen. Zeker voor dat geld is het zeker de moeite waard om te kijken of het leuk is.

Heb dit zelf vorig jaar (begintijd corona icm thuiswerken :rofl:) ook gedaan met het zelf in elkaar zetten van een mountainbike met diverse alie onderdelen…en project geslaagd.

En ja…er komen ook slechte producten van Alie vandaan, maar ook zat spul wat gewoon goed is!

succes :+1:

3 likes

Saphire crystal glas, ceramic bezel inserts en een nieuw kroon met “s” op de voorkant binnen voor mijn standaard SKX009. Word mijn eerste mod.
Binnenkort maar effe doen dan :face_with_monocle: :+1:t4:

2 likes