Moe van mezelf

niet echt, maar er is er maar 1 die ik leuk vind, en laat dat nou de goedkoopste zijn

in het geel (tu)

schmeink, je lijkt wel een junk die instant bevrediging van zijn behoeftes nodig heeft. Of misschien ben je een typische exponent van de school “Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak”. Oftwewel: The chase is better than the catch".

Als ik jou was zou ik eens even een aankooppauze inlassen en goed bij jezelf te rade gaan wat je nu echt, diep van binnen, zou willen hebben. Neem daar gerust een paar maanden de tijd voor. Verkoop een paar stukken en zet de opbrengst op je spaarrekening in plaats van er direct iets anders voor terug te kopen. Geef niet toe aan je koopimpulsen als je iets voorbij ziet komen wat ook maar enigzins leuk lijkt. Gewoon even helemaal niets kopen, alleen verlangen opbouwen naar dat ene topstuk. Of jezelf een doel stellen op een ander vlak (bijvoorbeeld werk of andere hobby) en pas als je dat doel bereikt hebt, jezelf toestaan om dat horloge te kopen.

Succes!

lencoth Schreef:

schmeink Schreef:

bah, ik heb net de nodate en ik ben hem alweer
zat

Gevalletje van afnemend grensnut. Enige oplossing,
helemaal terug naar het begin en weer een
Seiko’tje nemen. Leren daar van te genieten en als
dat niet gaat, andere hobby zoeken?

wat is grensut ???

voor de rest heb je gelijk :wink:

Wet van het afnemend grensnut

Volgens de Wet van het afnemend grensnut, neemt het nut van iedere extra eenheid product af, naarmate je er meer van hebt. Wanneer je in huis al vier televisies hebt staan hecht je waarschijnlijk weinig waarde aan nog een vijfde exemplaar.

Snooker Schreef:

Wet van het afnemend grensnut

Volgens de Wet van het afnemend grensnut, neemt
het nut van iedere extra eenheid product af,
naarmate je er meer van hebt. Wanneer je in huis
al vier televisies hebt staan hecht je
waarschijnlijk weinig waarde aan nog een vijfde
exemplaar.

hij is goed, ik heb zo’n 150 zwitserse zakmessen;zit ik mooi mee te kijken :smiley:

Moet ik alvast een belletje plegen?

Als je gedurig nieuwe horloges koopt en ze kort erna weer van de hand doet, ben je na een jaar al heel wat geld kwijt geraakt wat je aan een mooie vacantie op Aruba of elders had kunnen spenderen, in gezelschap van een ‘duikertje’ en een mooie juffrouw…Heerlijk relaxt en zonder ‘kopen<>spijt’.
Voor jou lijkt mij een horloge-leasebedrijf een gat in de markt. Iedere twee weken wordt er een ander horloge geleverd met inlevering van het oude… Misschien iets voor een goedvoorziene firma in A.dam, Maastricht of elders om dat te pionieren?

Weet je wat jij zoek moeten doen… eens effe rustig niks…

Gewoon afwachten, laten bezinken. De prijs gaat niet omlaag dus wacht nou gewoon eens even.

Schmuck… figuur :smiley: :wink:
Doe es effe normaal man :smiley:

Ik ga hier verder geen verstandige dingen schrijven want ik ben net zo als jij. Wat wel speelt is dat ik het heb geaccepteerd van mezelf.

In principe bestaat mijn vaste collectie uit vier klokjes; De speedy van pa, de 10 jaar samen Sub, klokje van m’n opa en m’n communie horloge gekregen van opa & oma (gegraveerd :wink: ).
Voor de rest flipper ik zoveel als ik geld heb (dit staat los van huishoudgeld, sparen en sparen voor m’n kinderen); soms verbrand ik eens wat, soms verdien ik eens wat. Nou en?

Gr. Roel

omg… omg… hij staat al in de tk sectie :frowning:

zolang je de afschrijving acceptabel vindt moet je gewoon lekker doorgaan. Al begrijp ik je ook wel. Er is zoveel moois, je draagt er maar een (of twee… vandaar dat ik je pulsar niet mot!) en de rest is het toch ook niet…

ik heb afgelopen periode ook weer impulsief 3 klokjes gekocht… meer de “heb”…en weer mijn eigen regel overtreden van max 4 horloges. (1x quartz, 1x automaat onvoorzichtig, en 2 toppers waar je echt gelukkig van wordt!!) Ach, we zijn besmet. Gewoon omdat we het kunnen…

PS, welke gele vind je tof?

oh, koop je een tudor sub… dan neem ik hem daarna wel over :slight_smile: :wink: (thanks Leen!)

de aquatimer is wel OK

alweer…? ;)…loop anders weer eens langs dat winkeltje in Apeldoorn…

Winkeltje in Apeldoorn ?

Ik be alleen naar de koningin Juliana toren geweest, meer niet

geloof er niks van…:slight_smile: maar een PO is mooi. Je moet jezelf afentoe gewoon iets gunnen…

Kun je geen horloges HUREN, Edwin :slight_smile: ?

Groet
Mark

Komt goed Edwin! Gewoon lekker blijven flipperen (tu).

Gewoon een Omega kopen ben je overal van af…:smiley:

Hennie Schreef:

Gewoon een IWC kopen ben je overal van af…:smiley:

Hennie Schreef:

Gewoon een Seiko kopen ben je overal van af…:smiley: