Moeilijk dilemma vanuit Mexico. Tag Heuer Gran Carrera

De situatie die Camiel beschrijft is ook wat ik bedoel, net als wat leeuwentemmer schreef:

Zijn dan die typische hear-say spookverhalen die
op het net rond dwalen, ondertussen heb ik nog
nooit een dergelijk verhaal uit eerste hand
gehoord.

Inderdaad een spookverhaal dat vaker opduikt, maar waarvan ik nog nooit gelezen heb dat het iemand daadwerkelijk is overkomen!

Zo gemakkelijk gaat het niet. De belastingdienst moet aannemelijk maken dat jij de BTW niet hebt betaald. Het werkt gelukkig niet niet zoals met verkeersboetes.

Dan is het waarschijnlijk een ‘urban myth’ :wink:

Uiteindelijk besloten het niet te doen.

Na veel discussie ging er van de prijs niet veel meer af.

Verschil met de Nl prijs bleef zo’n 400 euro.

Daarbij opgeteld:

risico van douane
garantieproblemen
en toch fiks bedrag zo ineens

Besloten om het niet te doen.

Wel is dit een klok die ik absoluut wil hebben, dus het “sparen” kan beginnen.

@ Camiel: die site waarop jij hem voor 1875,- zag is een enorme oplichterssite.

@ alle anderen; bedankt voor de reacties en adviezen! zeker van nut geweest met beperkte informatie in Mexico!

En nu ik hier in Nederland weer eens verder kijk;

Dat is toch wel megagoedkoop €1.390,-.(zeker vergeleken met de prijs van Ace in Amsterdam; €2.350,-).
Als daar nog 20% belasting bijkomt is de prijs: €1.668,-.

Wat zijn de haken en ogen aan het aanschaffen van het horloge daar?

Andere optie is:
http://www.bensontrade.nl/producten.asp?productcat_id=1&productsubcat_id=17&product_id=3552&naam=Tag-Heuer-CV2015.BA0786

€2.099,-

Wat zijn jullie ideeen?

Zouden jullie deze klok bestellenn bij Amazon?

Vergeet bij Amazon ook de verzend- en inklaringskosten niet plus het risico om een dergelijk horloge te versturen vanuit de US. Zou zelf eerder geneigd zijn om voor die van Bensontrade te kiezen.

:frowning: voor mijn vrouw 2 jaar geleden tag heuer kirium, gekocht in ny bij dealer met alle paperassen,apart opgestuurd en horloge om de arm terug naar huis.Zij blij ik blij voor haar,echter!!!na half jaar een keurige brief van de douane of we nog even 140 euro wilden aftikken voor taxes invoer etc…:smiley: