Moeilijk dilemma vanuit Mexico. Tag Heuer Gran Carrera

Beste allen,

Vanuit een zonovergoten Mexico sta ik voor een groot dilemma;

Gisteren bij een authentic dealer een Tag Heuer Gran Carrera gepast (donkerblauwe wijzerplaat met oranje wijzer), en krijg hem niet meer uit mijn hoofd!

Een aantal vragen;

Welk model-typrnummer is dit precies?
Hoeveel kost deze klok ongeveer in NL?
Is dit een waardevaste investering?

Ik kan vanuit hier niet zo makkelijk op internet om het precieze model te zoeken en prijzen te vergelijken.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Prijs hier ligt zo rond de 2700 dollar, maar met wat onderhandelen moet heel misschien de 2000 wel te halen zijn.

Wat betreft de douane en invoerrechten; dat risico wil ik wellicht wel nemen.

Hopelijk kunnen jullie me aan wat meer info helpen.
Over 1 of 2 dagen kan ik weer even inloggen en checken.

Vast bedankt.

Gr. Mark

doen !! De Tag Heuer Gran Carrera Calibre 16 kost hier €2350 met lederen band en met staal €2500
en als je het niet doet krijg je er spijt van .
Groetjes uit N.Y Manhaten

gewoon om je pols meenemen, kraait geen haan naar. Doos misschien wel in mexico laten dan :wink:

bluetooth Schreef:

gewoon om je pols meenemen, kraait geen haan naar.
Doos misschien wel in mexico laten dan :wink:

Desnoods doos mee nemen in de bagage …
Zo heb ik al verhalen gehoord van iPhone’s …

iPhone in de zaak, doos in de bagage …

Papieren tussen de laptop ? :smiley:

hasta la vista

doos op de post

Update: het model is niet de Gran Carrera maar een gewone Carrere, te weten;

OV2015 BA0786 (ligt die prijs in Nederland ook een stuk hoger???)

Wat betreft de doos; mocht ik hem ooit willen verkopen, hoe belangrijk is het voor de prijs om de originele doos dan nog te hebben?

Orginele doos en papieren kunnen je zeker helpen het horloge te verkopen. Ik zou de suggestie van Wilco doen. Gewoon de doos op de post doen en de klok om je pols.

Ik weet de listprice in Nederland niet, maar over het algemeen zijn horloges zowiezo geen waardevaste investeringen, op enkele uitzonderingen na.

http://www.tagheuer.com/the-collection/carrera/men/automatic-chronograph-tachymetre/index.lbl?w=CV2015.BA0786

Ik denk dat je dit model bedoelde? Die is in ieder geval nog voor een stuk minder te koop op het internet, namelijk $1875.

$1875 -> 1320 euro. Tel daar 20% heffingen / belastingen bij op en je komt uit op 1584 euro.

In het geval dat je het in Mexico kan kopen voor $2000 (wat mij een vrij grote korting lijkt), kom je uit op 1410 euro.

Ik dit geval draag je geen heffingen af en als je ooit gevraagd wordt te bewijzen dat je er heffingen over hebt betaald (als je op vakantie in het buitenland bent), ben je de ‘sigaar’. Ik zeg niet dat dit zo snel zal gebeuren, maar het komt voor.

Op de wijze van Mexico, van de Zangeres zonder naam:

Mexico, Mexi-iiiico
Ik zag een mooi horloge.
Hij had een goede prijs, nu ben ik van de wijs.
Wat zal ik doen?
Mexico Mexi iiiiiiico
Riskeer een visitatie
Dan is het niet gelukt en sta ik daar gebukt.
Dat wil ik niet!!
Mexico, Mexico
Mexico,Mexicooooo
Olé

lol:d

Lijkt me een nette prijs. Kopen, doos en papieren apart van elkaar opsturen en horloge om je pols en je zal van de douane geen last hebben. Doos in bagage zoals eerder voorgesteld gaat gegarandeerd fout bij controle evenals de papieren bij je houden.

Succes!

mhm enige twijfels rijzen nu dus…
zeker als ie ook goedkoper te vinden is.

een laaste probleem; hoe zit het met de garantie als ik hem hier aanschaf?

bedankt voor de hulp zover!

Als het bij een geauthoriseerde dealer is zou TAG je gewoon moeten helpen. Vraag is alleen of een nederlandse dealer je van dienst wil zijn. Dat wil nog wel eens verschillen.

plus dat je bij service in het buitenland wellicht ook weer de eerder genoemde BTW problemen kan krijgen…

Weer komt het spookbeeld boven drijven, net als bijvoorbeeld hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,179777,179789#msg-179789
. Ik heb echter nog nergens een reactie gelezen van iemand die het in de praktijk heeft meegemaakt. Wie?

Camiel Schreef:

Ik dit geval draag je geen heffingen af en als je
ooit gevraagd wordt te bewijzen dat je er
heffingen over hebt betaald (als je op vakantie in
het buitenland bent), ben je de ‘sigaar’. Ik zeg
niet dat dit zo snel zal gebeuren, maar het komt
voor.

Ik heb het zelf ook niet meegemaakt en heb ook geen directe bronnen waar ik het op kan baseren, maar ik heb ooit gelezen dat het voorkomt (op horlogeforum of dzvl, kan het me niet meer herrineren).

Ik zal eens zoeken =)

Bij mij op de sportclub zit een belastinginspecteur. Als die er vanavond is zal ik hem vragen wat hij er van weet.

Mogelijk is het als volgt:
Je koopt een horloge in de VS, brengt hem mee naar Nederland zonder belasting te betalen en gaat enkele maanden later weer op reis, opnieuw naar de VS (bvb). Bij terugkomst op Schiphol krijg je van de douane de vraag om je spullen te laten zien en in dit geval moet je ook bewijzen dat je belasting hebt afgedragen over je horloge (dat er mogelijk nieuw uitziet).

Dat lijkt me de meest logische verklaring. Ik kan de thread helaas niet meer vinden maar ben er zeker van dat ik het heb gelezen.

Zijn dan die typische hear-say spookverhalen die op het net rond dwalen, ondertussen heb ik nog nooit een dergelijk verhaal uit eerste hand gehoord. Als hij nog helemaal nieuw is kan ik me er nog iets bij voorstellen maar na een paar maanden zullen er zeker wel enkele gebruikssporen ontstaan en kan ik me niet voorstellen dat iemand nog verwacht dat je nog ergens een bon hebt om de btw afdracht aan te tonen.

Camiel Schreef:

Mogelijk is het als volgt:
Je koopt een horloge in de VS, brengt hem mee naar
Nederland zonder belasting te betalen en gaat
enkele maanden later weer op reis, opnieuw naar de
VS (bvb). Bij terugkomst op Schiphol krijg je van
de douane de vraag om je spullen te laten zien en
in dit geval moet je ook bewijzen dat je belasting
hebt afgedragen over je horloge (dat er mogelijk
nieuw uitziet).

Dat lijkt me de meest logische verklaring. Ik kan
de thread helaas niet meer vinden maar ben er