Moeilijk in te stellen horloges

Ik weet niet als hier al een topic over bestaat, maar heb gevloekt onlangs!
Batterij vervangen van mijn super mooie Breitling aerospace, niks speciaals maar om dat kreng terug af te stellen pfffff wat een werk.
Zijn er nog die dat probleem hebben met hun horloges?
Automatische of quartz maakt niet uit.

2 likes

ETA 2452 (eind jaren 60) valt een beetje tegen. Geen datum quickset, dus als je een datum mist moet je x keer 24 uur draaien om de dag te verzetten.
24 uur draaien om 1 dag te verzetten.

1 like

Engelen geduld :joy:

1 like

Deze zijn een beetje dubbel, het is of heel makkelijk (druk op de knop rechts onder en 2-3 minuten wachten en je bent klaar), of heel moeilijk (videotutorial/handboek erbij) met handmatig instellen.

2 likes

Het instellen van mijn Breitling Montbrillant Olympus met annual calendar en maanfase in te stellen duurt 5 minuten. Dat is vooral omdat de volgorde van het instellen altijd verkeerd gaat…

image

1 like

:joy::joy::joy:

@MannetjeMar, ik moest aan je denken. :joy: Of valt het mee als je het eenmaal doorhebt? :nerd_face:

3 likes

Huh… niet van jou toch? Maar wel jou pols… maar inderdaad; valt wel mee! De G-Shock van mijn zus moest ik van de week echt terug geven omdat die helemaal F*up was. Met de Spacemaster was ik snel klaar :sunglasses:

Edit; das mijn horloge toen je hier was :joy:

Ik weet nog wel dat ik de eerste keer mijn GMT Polar goed wilde zetten dat dat even een ding was. Maar als je dat door hebt is het ook vrij simpel :nerd_face:

1 like

Mijn Explorer 216570 is ook niet echt simpel …

1 like

Het is ook allemaal maar betrekkelijk…
image

3 likes

Vostoks hebben de naam als het om de datum gaat… :wink:

1 like

Valt reuze mee. Werkt precies zoals de meeste datum’s in vintage horloges :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb er zelf ook geen moeite mee, maar hele kuddes klagen erover.

Ik heb denk ik geen enkel horloge met quickset :stuck_out_tongue: