Moeilijk kiezen.. Omega Seamaster

Ik ben me een beetje aan het orienteren. Mijn oog is gevallen op twee Seamasters. Het zijn de quartzmodellen. De reden hiervoor is zuiver praktisch. Ik wil een accuraat horloge en geen 5 jaarlijkse beurt. De prijs is bovendien ook lager. Ik bezit een aantal automaten maar ik heb ook totaal geen problemen met quartz. En zonder glasbodem val er toch weinig te zien. Maar goed… Ik zit nog steeds met deze twee. Wie heeft ze en kan iets over zijn ervaringen vertellen? Ik neig naar de zwarte maar de blauwe heeft toch ook iets aparts.

Moeilijk.

Qua wijzers vind ik de blauwe mooier maar qua al het andere de zwarte.

Success!

Mijn keuze…de zwarte;)

gr Dennis.

Zeker de zwarte! Ik denk vooral door de robustere band en de wijzerplaat.

Succes met de keuze.

Groeten, Frank

De wijzers van de zwarte zijn mooier, de kleur van de blauwe is mooier (althans, naar mijn mening…). Die combi bestaat volgens mij wel toch?

Beide banden zijn lastig te verstellen, mij zaten ze of te los, of te strak…
Uiteindelijk is die Bond band (aan de zwarte) het meest comfertabel om te dragen. Bij mij was die 1998 band (of hoe het ding ook heet) een echte haren vreter…

Voor het dagelijkse gebruik is die zwarte praktischer (past overal bij) maar ik vind de blauwe variant bijzonderder. Blauw benadert de Bond versie het meeste en ik blijf dat cool vinden!

Verder ziet die zwarte er op een nato niet uit… terwijl die blauwe waanzinnig cool is aan een nato…

Conclusie: blauw maar dan aan een bond band.

Krabong Schreef:

Beide banden zijn lastig te verstellen, mij zaten
ze of te los, of te strak…
Uiteindelijk is die Bond band (aan de zwarte) het
meest comfertabel om te dragen. Bij mij was die
1998 band (of hoe het ding ook heet) een echte
haren vreter…

Voor het dagelijkse gebruik is die zwarte
praktischer (past overal bij) maar ik vind de
blauwe variant bijzonderder. Blauw benadert de
Bond versie het meeste en ik blijf dat cool
vinden!

Verder ziet die zwarte er op een nato niet uit…
terwijl die blauwe waanzinnig cool is aan een
nato…

Conclusie: blauw maar dan aan een bond band.

Met Natobanden heb ik niets. In de Nieuwe film heeft James Bond toch een zwarte zoals bovenstaand model? De Zwarte zal wel mooi op een bruine leren band staan denk ik.

Voor mij zou het de zwarte worden,
veel wijsheid met je keuze,
groets,
arrie rombout

dreski Schreef:

Krabong Schreef:


Beide banden zijn lastig te verstellen, mij
zaten
ze of te los, of te strak…
Uiteindelijk is die Bond band (aan de zwarte)
het
meest comfertabel om te dragen. Bij mij was die
1998 band (of hoe het ding ook heet) een echte
haren vreter…

Voor het dagelijkse gebruik is die zwarte
praktischer (past overal bij) maar ik vind de
blauwe variant bijzonderder. Blauw benadert de
Bond versie het meeste en ik blijf dat cool
vinden!

Verder ziet die zwarte er op een nato niet
uit…
terwijl die blauwe waanzinnig cool is aan een
nato…

Conclusie: blauw maar dan aan een bond band.

Met Natobanden heb ik niets. In de Nieuwe film
heeft James Bond toch een zwarte zoals bovenstaand
model? De Zwarte zal wel mooi op een bruine leren
band staan denk ik.

De nieuw Bond film??? Geen idee…

De James die ik cool vind liep met een 5508 of met een blauwe seamaster…


(source: the old watchshop)

Van bovenstaande is ook een quartz versie…

Ik wilde je helpen maar realiseer me nu dat ik je keuze nog moeilijker aan het maken ben, sorry. ;):wink:

Een ding is zeker, de rechterband is een onding als je niet zelf handig bent met het plaatsten en verwijderen van hele en halve schakels (en geloof me, dat is een k-klus). De band zat mij ook altijd te los of te strak. Heb alle drie modellen gehad (tegelijkertijd) maar zou qua uiterlijk de linker kiezen omdat de andere zoveel op veel andere horloges met zwarte bezel lijkt.

hans

Ik bedoelde deze. http://mi6.co.uk/sections/articles/collecting_omega_jamesbondwatch_2008.php3

Ik hoef alleen geen 007 op de secondewijzer.

dreski Schreef:

Ik bedoelde deze.
http://mi6.co.uk/sections/articles/collecting_omeg
a_jamesbondwatch_2008.php3

Ik hoef alleen geen 007 op de secondewijzer.

BLAUW!!!

:slight_smile:

Mijn keuze zou de RECHTER zijn! In Bond (blauwe) versie of deze zwarte maakt me niet zo heel veel uit.

  • de band vind ik mooier en draagt ook lekker soepel, btje het Jubilee idee bij Rolex. Zo’n Oyster is toch wat stugger/massiever. Die hierom zit valt lekker om de pols en ‘ademt’ zo lekker zomers (bij mij tenminste en ik heb hele dunne polsen dus vooral bij wat bredere polsen lijkt me dit juist een perfecte band)

  • wijzers vind ik meer bijzonder omdat ze open zijn bij de zwarte. Wat mooier is kan ik niet echt zeggen, zou met allebei de soorten wel kunnen leven. Maar in dit geval hebben dus de open wijzers mijn voorkeur.

  • bezel op de zwarte vind ik vele malen mooier dan zo’n glimmerd (het linkermodel) op een duikhorloge. Daarnaast vind ik het een mooier geheel met de stippen op de wijzerplaat, bij de linker vind ik het toch een ietwat druk aandoenend geheel met die schuin aflopende indexen.

  • zwarte datumschijf bij een zwarte wijzerplaat. Mooier dan de blauwe plaat met witte schijf links. (de Bond versie is trouwens ook blauw met witte schijf bedenk ik me net) Maar in dit geval ga ik dus toch voor zwart/zwart.

  • opgelegd logo en merknaam vs. gedrukt logo en merknaam. Staat gewoon veel mooier en is altijd indrukwekkend om te zijn bij verschillende lichtinvallen.

Succes met de keuze maken!

Mmmmm ik heb van de zwarte een Alpha (die hopelijk deze week binnenkomt) besteld. Krijg ik toch een beetje een idee hoe hij staat. ;)Dit weekend naar Amstelveen en maar eens rondkijken. Horloges in real life zien er toch anders uit.

dreski Schreef:

Mmmmm ik heb van de zwarte een Alpha (die hopelijk
deze week binnenkomt) besteld.

Zonde van je centen… Had je die ellende bespaart en was er zaterdag lekker van gaan eten MET een eerlijke Seamaster op je pols.

Waarom? Daarom!


(source: the old watch shop)


(source: dievenbende van Alpha)

Krabong Schreef:

dreski Schreef:


Mmmmm ik heb van de zwarte een Alpha (die
hopelijk
deze week binnenkomt) besteld.

Zonde van je centen… Had je die ellende bespaart
en was er zaterdag lekker van gaan eten MET een
eerlijke Seamaster op je pols.

Waarom? Daarom!

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/bond.jpg
(source: the old watch shop)

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/alpha.jpg
(source: dievenbende van Alpha)
Ja dat damesmodel is niet echt mooi. Maar eh ik heb nu zat over om uit te eten. :wink:

En voor weinig heb ik nu gewoon even een idee. En ik ben af en toe helemaal niet vies van een Alpha hoor.

Ik zou ze geen van beide kiezen, de blauwe lijkt teveel op m’n Seiko 5;):

de zwarte teveel op m’n subje;):

Nee. ik zou voor de zwarte gaan, die past overal bij(tu)

het is puur persoonlijk

ik wilde als 1e horloge perse een blauwe
heb die vervolgens een tijdje gedragen maar begon er steeds meer een afkeer van te krijgen

heb al die tijd gelopen met de gedachte, had ik maar de zwarte genomen :wink:

vandaar ddat ik nu de zwarte zoek :smiley:

Ik zou voor de zwarte gaan. Zowel vanwege de neutrale kleur als ook vanwege de fraaie wijzers en de - in mijn ogen - schitterende band.
Verder zou ik een hele motivatie kunnen ophangen over waarom ik voor een mechanische Seamaster zou kiezen, maar daar zit je vast niet op te wachten (dan had je wel een andere vraag gesteld :wink: ).

Succes met je uiteindelijk keuze! Ach, en eigenlijk zijn beide keuzes dik in orde! (tu)

Tja er is ook nog deze. Hij is echter niet meer leverbaar in quartz. Dus dan zou het een automaatje worden.

Maar zoals gezegd ik moet ze allemaal eens in het echt zien. En wie weet zie ik straks wel weer iets anders moois.