Moeilijk, vintage of panerai?

Tja, een klein luxe probleem:
Ik heb een aardige bonus van mijn werk dit jaar (eind Januari) en wil een deel daarvan aan een horloge besteden.
Alleen ik weet niet wat.
Bijvoorbeeld twee mooie aparte vintage horloges, zoals de JLC Master Quartz waar ik eerder over meelde. En dan een mooie Meistersinger erbij (evt. met hulp van Jaap-Wim).
Of een mooie Panarai bijvoorbeeld. Is wel iets duurder, maar misschien kan Jörgen hierbij helpen aan een mooie base? :slight_smile:
Zoals gezegd een luxe probleem, maar ik wil zo graag en ik wil ook zoveel verschillende dingen. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar vintage en een aantal nieuwe horloges van max. €600,00.
Ik wilde eigenlijk tot voor kort een omega, maar ik ben daar een beetje vanaf.

Ach ik ga gewoon jullie reacties en tips lezen, misschien komt het goed!

Re: moeilijk

Ja, herkenbaar. ik heb de laatste tijd niks gekocht: kon niet kiezen !
Eerst een Super avenger, dan een Heritage, Rolex sub (stalen of staal-goud)
Cellini, Seadweller, Longines, Datejust, Cartier,Jaeger.
Als ik naar kantoor ga kom ik altijd langs een bekende juwelier en dan kijk ik altijd naar de horloges die ik op dat moment interessant vind, na een paar weken ben ik er al weer op uitgekeken ! lekker goedkope hobby, toch ?
Dat heb ik altijd als ik wat koop na een paar weken ben ik eraan gewend en gaat de lol eraf. Laatst een proefrit in een mooie auto gemaakt, niet gekocht, na 10 min. op uitgekeken…
kijk eens in het watch jaarboek, vast wel wat moois te vinden…

mvg

Het voorspel is vaak het leukst.

Ik heb dan heel toevallig een Omega Speedmaster (10 jaar oud; maar ziet er nog heel mooi uit); en afgelopen jaar een Meistersinger 1Z en een Panerai (Radiomir Blackseal) gekocht.

Je staat dus voor een heeeeeeeeeeeerlijk dilemma.

Gewoon op de gevoel afgaan en kopen wat je mooi vind.

Ik zou voor een Panerai gaan.

Heel veel plezier toegewenst.

Ernie

zijn panerai’s ook een beetje waarde vast?

Ik wil je wel helpen aan een mooie Luminor Base.

Jörgen

…sommige brengen zelfs meer op, zelfs in korte tijd.

Voorbeeld:

PAM217 Marina Militare LTD 2005 nieuwprijs in april €7.800,00
uitverkocht, en nu te koop bij Steiner voor €9.300,00

Ik wil niet weten wat mijn Panerai verzameling gekost heeft en al
helemaal niet wat een behoorlijk complete verzameling nu opbrengt!

Groeten Jörgen

bedankt leuk hoe die prijzen zich ontwikkelen,is toch wel interesant om te weten dat naast het bezit van een mooi horloge meteen je vermogen belastingvrij groter word,gaat sneller als rente bij de bank zo !

Jörgen,

Ik heb me verder nog niet verdiept in OP, maar ik hou van basic en vandaar dat een base mij het meeste aantrekt. Ik heb geen idee over de prijzen of beschikbaarheid. Een goede tweedehandse is ook prima, maar ik lees net dat die af en toe nog wel eens iets meer waard worden :).

Een nieuwe bij een officiële dealer met wat … is meestal net zo voordelig als een mooie tweedehandse!

Jörgen

Dat maakt het al een stuk eenvoudiger, THX.

Zou jij mij een idee kunnen geven over de prijzen?

Mail me maar even, dan laat ik je het weten via mail!

Anders koopt straks niemand meer een tweedehandse!!!

Als je nou 3 of 4 mooie zeldzame horloges kunt kopen of één Base, de meest basic Panerai waarvan de helft van de mensen denkt dat ie nep is omdat ze geen verstand van zaken hebben, dan is de keuze toch niet moeilijk? Voor mij dan :smiley:

Ja Henrik,

Dat is en blijft een dilemma. Maar ik draag toch maar 1 horloge per keer en dus hoef ik geen tientallen te hebben.
En wat een ander denkt van mijn horloges, kan mij echt niets schelen.
Mijn vriendin wordt al langzaam gek van mij en ikzelf soms ook.
Ik denk dat als ik een base aanschaf dit voorlopig even de laatste is.

Henrico Schreef:

…dit voorlopig even de laatste is.

Echt niet :smiley:

Was het zo doorzichtig?

Jörgen, je hebt als het goed is een prive bericht

Mooi voorbeeld van…

de begeerte is groter als het bezit!

Voor mij is die keuze ook niet moeilijk, al is ie denk wel anders dan jou keuze :smiley:

Ruud