Het gevoel dat een minty mid-vintage 5 digit toolwatch mij geeft is onbeschrijfelijk. Deze koop je met je hart en alleen voor jezelf. Ik begrijp je dus heel goed.
Echter, de modernere Rolexen zijn kwalitatief superieure horloges die het ‘gevoel’ enigszins missen, maar waarbij je niet het mijnenveld van vintage hoeft te betreden.
Voor vintage horloges in het bijzonder is deze uitspraak zeer van toepassing:
• Buy the seller.
Zo loop je minder kans op onaangename verrassingen.
Dankjewel voor je reactie! Ken jij enigsinds goede betrouwbare dealers/handelaars in vintage Rolex buiten Amsterdam Vintage Watches, Speigelgracht, Juwelier Burger en Steiner? Ik ben namelijk ook ontzettend geïnteresseerd in de 16750 met plexiglas alleen heb gelezen dat daar veel fugazzi tussen zit
Kijk eens op subgmt.com. Ik heb persoonlijk niets gekocht van deze verkoper, maar zijn advertenties zijn zeer duidelijk en hij is transparant in zijn communicatie over de aangeboden horloges. Hij maakt dingen niet mooier dan ze zijn en dat geeft vertrouwen.
Ga uit van het slechtste scenario; Je krijgt spijt. Dan kan je zo weer swappen naar een moderne, zonder dat het in je portemonnee pijn gedaan heeft. Die prijsstijgingen hebben ook zo hun voordelen.
De verkleuring/patina op die indexes ook! Als ik er zo eentje kan vinden binnen mijn budget dan weet ik het meteen. Staat is ook zeer goed aan de lugs te zien.
Ik heb enkele maanden geleden deze exacte stap zelf gezet en heb er geen spijt van . Ik heb dus mijn LN verkocht om een 16700 Pepsi aan te kopen.
De punten die je aanhaalt zijn inderdaad correct. Je offert wat van de moderne Rolex kwaliteit op voor de Vintage charmes van de Pepsi en dat is net het mooie eraan.
Ik denk dat het erop aankomt hoe je van plan bent het horloge te dragen. Ik droeg mijn LN elke dag en dacht er niet teveel aan, bij een vintage Pepsi moet je gewoon iets meer opletten. Ik draag de Pepsi toch heel vaak, zelfs in het zwembad. Maar als Daily loop ik tegenwoordig meer rond met mijn Sea-Dweller of Speedmaster, waar ik minder bang ben van een krasje.
In mijn ogen is de vintage Pepsi een tijdloze klassieker met nagenoeg perfecte proporties. De LN is een mooi hedendaags horloge, zonder meer.
Ik hoop je hiermee te hebben geholpen. Indien je vragen hebt (aangezien ik deze exacte transactie zelf heb meegemaakt): Shoot