hulp gevraagd; ik kreeg een ruilvoorstel, maar twijfel, graag enkele professionele meningen en argumenten gevraagd waarom wel, waarom niet?
De overeenkomst zou een gewone ruil zijn; mijn omega speedmaster schumacher 1st edition uit 1996 (red dial)(is te vinden bij mijn foto’s enkele posts geleden 'mijn vintage collectie na 1 jaar verzamelen) voor een gouden jaeger Lecoultre automatic.
(link post ik hier)
Een beslissing zul je zelf moeten nemen, er staan er nog een aantal op
de bay dus kun je een prijsvergelijkingkje maken, zoeken op:
jlc powerreserve bumper automaat of futurematic.
Hartelijk dank! Ik verzamel hoofdzakelijk vintage uurwerken. Ik ga zeker nog wat opzoekwerk doen!laatste service dateert van de jaren 2000-2003. De uiterlijke staat is erg goed, en het is natuurlijk een automaat. De leeftijd is jaren 40 zegt u? De afverteerder beweert jaren 70? Hartelijk dank al. Groeten!
Hartelijk dank! Ik verzamel hoofdzakelijk vintage
uurwerken. Ik ga zeker nog wat opzoekwerk
doen!laatste service dateert van de jaren
2000-2003. De uiterlijke staat is erg goed, en het
is natuurlijk een automaat. De leeftijd is jaren
40 zegt u? De afverteerder beweert jaren 70?
Hartelijk dank al. Groeten!
Graag gedaan
Een beetje verse olie kan ze dus waarschijnlijk wel gebruiken
na 11 tot 14 jaar…
Het is een zgn. bumper of hamer automaat en daar is men over het
algemeen begin jaren '50 van overgestapt naar een efficiënter systeem
met een vol ronddraaiende rotor zoals men nu nog steeds gebruikt.
Ik zeg het niet maar JLC zelf zoals je kunt zien als je mijn linkje hebt gevolgd
Adverteerders zeggen wel vaker iets, politici trouwens ook
Is deze lecoultre in gouden uitvoering geen gewild horloge bij verzamelaars? het is toch volgens dak ik kan lezen een grote stap voorwaarts geweest in de geschiedenis van horloges? geen hogere verzamelwaarde dan een speedmaster schumacher?
groeten!
mogelijks belangrijk omp te melden, het gaat om de ‘oversize’ model, dus niet de 32 mm maar de 35 mm zonder kroon…deze is denk ik zeldzamer volgens dat ik kan lezen
De JLC is in mijn ogen veel te hoog geprijsd. Kwa verkoop zou die denk ik max. 1000euro mogen kosten excl. evt. onderhoudskosten die erbij komen. Als ik jou was zou ik lekker je Speedy houden, veel exclusiever en leuker zo met dat rood. Mocht je een ideaal horloge tegenkomen kan je hem dan altijd nog inruilen.
Ik denk dat ze qua waarde elkaar niet zoveel ontlopen. Ik zou persoonlijk voor de JLC gaan. Het is historisch gezien een interessanter horloge en een 18krt gouden horloge heeft wel iets. Die heb je nog niet in de verzameling, toch?
Daarnaast vind ik de JLC gewoon een veel stijlvoller horloge om te zien.
Ik weet natuurlijk niet wat voor jou de doorslag geeft, ik vind persoonlijke zo’n speedmaster met rode plaat wel heel apart, en ik draag geen gouden horloges. Maar dat ben ik. Ik zie op eBay wel een aantal Jaeger’s met power reserve voor bijvoorbeeld 1000-1400 dollar, misschien niet dezelfde staat als deze, maar goed.
Zou makkelijke keuze zijn voor mij, de JLC is veel intressanter horloge dan de schumacher, tevens brengt zo’n Schumacher ook rond de €1000 op dus qua waarde gelijk.
Valt mij op dat ik horloges uit jou “collectie” werkelijk op alle sites te koop aangeboden zie worden hahaha.
Beste,inderdaad. Ben wanhopig op zoek om eindelijk een speedmaster pre moon of originele moonwatch te kopen… Ben van in het begin hier al naar op zoek:) zoals ik al zei; dat is voor mij het ultieme uurwerk,waar ik wel wat voor over heb:)ik denk dat iedereen zo wel een ‘droomhorloge’ heeft:)
Ja begrijp ik, ik ben zelf altijd op zoek naar niet alledaagse uurwerken. Ik hoop ooit met iemand een ruil te kunnen sluiten omtrent zo’n speedy. Dan kan ik er enkele uit verkoop halen die ik graag zou houden. Zijn er in nederland beurzen met uurwerken of iets dergelijks waar ik mogelijks terecht kan?
Juist die Rikketik had ik al eens iets van gelezen, maar wist niet exact wat het was, dat is mss wel eens de moeite! Ja voor mij is die speedmaster inderdaad de holy grail geduld wordt ooit wel eens beloond zeker In Belgie staat er 1 te koop (van 69, identiek aan het uurwerk van de maanlanding, voor 4200 euro… :s blijft een moeilijke beslissing de JLC, ik heb aan de man detailfoto’s gevraagd, nu even afwachten. Dat deze overprijsd is, is inderdaad duidelijk bij antiquairs online staat deze wel vaak te koop voor 2000-3000 euro, maar dat zijn volgens mij inderdaad woekerprijzen.