Moeilijke keuze: Landeron of Orient

Zit met een moeilijke keuze tussen Landeron compressor en Orient Monarch.
De Landeron is een hommage aan JLC tribute to Polaris. Een horloge die ik al jaren op het oog heb. Had hem in 2008 kunnen kopen maar niet gedaan. Heb tot heden spijt van.
Orient monarch vind ik een leuk. Heeft een handopwind uurwerk. Beetje Glashutte original met breguet.

Welke heeft meer marktwaarde bij verkoop is ook een overweging van mij. Ik zie beide als een tussenstap naar “iets” mooiers. Wil uiteindelijk wel de JLC en/of Breguet in mijn collectie hebben.


Graag jullie mening

1 like

Landeron! Lettertype van de Oriënt vind ik echt verschrikkelijk! Bandaanzet bij de Oriënt sluit ook minder lekker aan…
En daarbij kom je de Landeron veel minder tegen…

1 like

Over de marktwaarde kan ik niet zoveel zeggen, maar die Landeron vind ik echt 10x gaver dan de Orient.

De Landeron.
Een donkere wijzerplaat spreekt me sowieso meer aan dan een witte .

De Landeron!!! Veel meer de echte vintage look. Mooiere naam met mooie geschiedenis. En exclusiever dan een Orient.

Makkelijke keuze lijkt mij.

Ik zeg ook de Landeron!

De Landeron (is die er ook met een zwarte datumschijf?).
Krijg daar een beetje het gevoel bij van de Oris 65, maar dan als (meer) dress-variant.

Ik kies de Orient in een hearbeat.

Het kan aan mij liggen maar ik vertrouw dat hele Landeron zaakje niet. Klinkt als een naam die opgevist werd door Chinezen. Volgens mij geen echte super compressor case. Volgens mij niet de afwerking en materialen die je van een “echte” producent verwacht. Klopt al sowieso niet, de typische jaren 60 super compressor styling, maar niet eens een deftige waterdichtheid. Talks the talk, but doesn’t walk the walk. Dat gevoel heb ik erbij :blush:

2 likes

In de prijscategorie waarin je kijkt speelt de waardevastheid volgens mij niet zo…dus ga voor de looks van de Landeron…deed ik ook :).
http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/3/c/3c99f4510e80d416ffbe8f0c5f7c9b50461acd39.jpg

1 like

Zeker voor de Landeron gaan!!!

Dit Landeron heeft niets meer te maken met het oude Landeron. Uurwerkje is van Myota. Niets mis mee, maar wel belangrijk om te weten. Qua waardevastheid denk ik dat die Landeron het misschien beter doet omdat er ws. meer interesse is in een JLC/Longines tribute dan een vage Breguet Orient look alike.

Ik zou ook de Landeron kiezen. Mooie vintage look.
Kan maar niet wennen aan dat Orient logo en naam op de wijzerplaat.

Idd, zoals de rest al aangeeft, zou ik ook voor de Landeron gaan. Heeft mijn inziens veel meer uitstraling dan de Orient.

No brainer dit (Landeron dus).

Landeron. Ik ben al jaren gek op dubbel kroon horloges. Binnenkort heb ik dan waarschijnlijk ook zelf één. Deze raak je bij verkoop vele malen makkelijk kwijt dan de toch wel wat klassieke Orient. M.a.w., ik vermoed meer liefhebbers voor de Landeron dan de Orient.

http://cadencewatch.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/w/cwc-b7081_barcode-714833831464_.rev.jpg

1 like

De looks van de Landeron’s bevallen me wel en bij verkoop zal deze wel makkelijker van de hand te doen zijn. Wat ik me wel afvraag is of de 2 kronen van de Landeron’s ook schroefkroon zijn. Ik heb eens een gave deal clown gehad en deze had wat mij betreft 2 nadelen:

-afwezige AR
-geen schroefkronen

Was dit wel aanwezig geweest dan had deze het nest nooit verlaten…

Let even bij die Landeron op aanbieders op eBay, ze willen weleens met een veiling of “make an offer” voor een stuk minder dan de prijs op de website weggaan!

1 like

Die van mij heeft inderdaad geen schroefkronen…maar ja met een leren band gaan we toch het water niet

In beide gevallen zijn dit volgens mij geen goede investeringen als je eigenlijk naar iets duurders wil toewerken. Die strategie werkt trouwens sowieso al bijna nooit zonder er bij elke tussenstap op toe te leggen. In dit geval vind ik beiden bovendien niet mooi.

Wordt wat saai misschien, maar hier nog een +1 voor de Landeron. Wijzers mooier, wijzerplaat beter; die krullerige cijfers van de Orient en die ijle wijzers vind ik persoonlijk niet heel mooi.