Moeilijke keuze

Beste horlogeliefhebbers,

Graag wil ik mezelf een mooi horloge cadeau doen, ik twijfel erg tussen een Panerai Radiomir Black Seal en een Cartier Santos 100, wat is volgens u de beste keuze en waarom? Kwalitatief gezien zullen ze niet voor elkaar onder doen denk ik. En waar kan ik het best terecht voor de aanschaf van deze horloges? Dank voor uw reactie.

Panerai heeft voor mij absoluut de voorkeur ik vind de geschiedenis van panerai veel intresanter als die van cartier maar dat is natuurlijk persoonlijk. Succes met je keuze.

Mvg Dennis.

Ik neem aan dat je deze bedoeld nietwaar?

OF

Tja, voor mij zou de keuze heel erg makkelijk zijn. Panerai, absoluut. Buiten de geschiedenis van het merk vindt ik de Panerai ook een heel stuk mooier en stoerder!

Hoewel ik ook voor de Panerai zou gaan vind ik de Cartier ook een echt mooie klok. Heb hem in het echt omgehad en het is een best flinke klok.
Cartier heeft net zon lange geschiedenis als Panerai, dus daar zou ik niet teveel op letten.

Panerai !!

Een horloge voor de ECHTE man :D:D

@ tom Het gaat mij niet om de lengte maar de manier waarop de geschiedenis van panerai is ontstaan!

Hoewel ik het een en ander aan Paneraii heb bezeten en omgehad vind ik dit een minder model, historisch niet helemaal correct met de secondewijzer en uurwerk. Ga dan voor de naar mijn mening ultieme (betaalbare) Radiomir: de Base (PAM 190). Hoewel ik geen Cartier-fan ben vind ik de Santos 100 in staal een superhorloge dat qua historische aantrekkingskracht niet of nauwelijks inboeten op zichte van Panerai. Lastige keuze…Over de aanschaf kan ik je wel een advies geven, ga eens langs bij Steiner in Maastricht. Philip is een echte afficionado waarmee je goede deals kunt regelen, is mijn ervaring. Succes ermee!

Ciao! Harm

Base is PAM 210, niet PAM 190, die heeft 8 dagen gangreserve, historisch ook erg correct trouwens… :wink:

Ik schat dat de PAM toch hoger is in de restwaarde maar dat hangt vanaf of je deze klok voor altijd wil bezitten?

Is de restwaarde dan een factor om rekening mee te houden bij de aanschaf van pure emotie? Restwaarde is wel het laatste waar ik aan zou denken…Horloges in dit assortiment behouden over het algemeen altijd een zekere waarde.

Groet,

Harm