Moeilijke Keuze

Het is inderdaad een hele mooie horloge! het is klassiek en toch stoer, je kan het dragen bij meer casual kledij maar ook op een maatpak bv.
Hoeveel kost de Rolex Sub eignlijk?

mvg kristof

Tsja het is nogal afgezaagd maar zou ook zonder twijfel voor een rolex sub gaan. Wat anderen ervan vinden zou me echt een zorg zijn, zolang jij er maar tevreden mee bent!

KristofMeuris Schreef:

Ja dat is wel zo, maar een vriend van mij heeft
een echte Breitling ( hij is ook maar 20 jaar) en
iedereen denkt het zal wel een replica zijn gezien
zijn leeftijd en dat is wat ik wil vermijden. Je
horloge is een stukje van je persoonlijkheid dus
als mensen je gaan zien en denken dat je een
replica draagt is dat niet zo goed voor je
voorkomen.

mvg

Zoiets zegt meer over die mensen dan over de persoon met het echte horloge. Ik heb daar echt schijt aan. En word er ook altijd een beetje boos over.

V3T3RAN Schreef:

Is wel een probleem ja…21 jaar en een horloge
zoeken rond de 3000 pleurie…
Hoop dat je geen grotere problemen krijgt.

Deze snap ik ff niet.

Ik heb nog tot juli om te kiezen dus… maar het zal geen gemakkelijk keuze worden. Ik heb al een heleboel dingen opgestoken van dit forum waarvoor dank.
Zodra ik mijn keuze gemaakt heb zal ik een fotoreportage maken als wederdienst voor jullie raad :smiley:

mvg kristof

Klopt,
als je een Breitling wil dragen doe je dat voor jezelf en niet voor je omgeving,
mensen die een nepper dragen doen dat veelal voor de omgeving.

gr Ron

Ik zou voor een Breitling gaan met de typische ‘rider tabs’. (in goud wel te verstaan :wink: )

Dit is echt tijdloos …

Mensen die ‘nepperds’ dragen zijn ‘nepperds’.
Als iemand vraagt: "Is dat een echte Breitling?"
Antwoorden zij: “Ja …”
=> Zelfbedrog …

Geen idee:D Die op de foto stamt uit 1984 (16800, matte wijzerplaat).
Hier staan wat aanbiedingen:

http://www.chrono24.com/nl/search/index.htm?dosearch=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&statbrand=221&searchexplain=1&SEARCH_BRAND_ID=221&MODEL=Submariner&SEARCH_PMIN=0&SEARCH_PMAX=0&SEARCH_PCURR=EUR&SUCH_MATERIAL_ID=&SEARCH_COUNTRY_ID=&SEARCH_REGION_ID=&ENTERDATE=&SORTORDER=1&STARTSEARCH=START+ZOEKEN

Nieuw geloof ik ongeveer €3000, maar of dat met of zonder datum is weet ik niet.

problemen?

Beste Kristof,

Ik wil je nog maar even op het hart drukken dat je je niet door neppe of echte perceptie, of door patserigheid of wat dan ook moet laten beïnvloeden. Ik zou twee dingen wel even blijven doen:

1. veel in winkels kijken en zo mogelijk omdoen (mijn ervaring is dat horloges er in het echt vaak heel anders uitzien dan in een folder).

2. louter en alleen afgaan op je eigen smaak. Laten de mensen maar zeggen wat ze willen: ik vind de nieuwere Breitlings bijvoorbeeld verschrikkelijk (die van 30 jaar geleden bloedmooi), Rolexen soms bloedmooi (sommige echter verschrikkelijk), en ga zo maar door. Alle merken die je noemt zijn echter zeer degelijk, en maken hoge kwaliteit horloges, dus kies er eentje die je mooi vind, en laat je NIET leiden door wat men je zegt, ook niet wat ik zeg.

…al moet ik toch even opmerken dat ik het met Robbie eens ben: een Carrera is echt prachtig (en ook een tophorloge), en omdat je nog erg jong bent, zal hij je misschien beter staan dan bijvoorbeeld een nieuwe Breitling. Maar ik zeg “misschien”. Omdoen en kijken?

Veel succes met je “probleem” en shop-plezier!

Roald

Niet dat ik weet…:smiley:

Ik mis de Omega’s :smiley: Omdat de sub voorbij kwam wil ik de Seamaster ook even onder de aandacht brengen!

Foto geleend.

Hallo Kristof,

Welkom hier!

Ik heb zelf een Tag Heuer Carrera het is een mooie klok maar ik moet zeggen dat ik het model niet echt tijdloos vind.
Een Breitling trouwens ook niet.

Wat ik wel een tijdloos horloge vind is een Rolex sub no date mooie evenwichtige wijzerplaat zonder tierelantijntjes.
Het model bestaat al meer dan 40 jaar in bijna ongewijzigde vorm,als dat niet tijdloos is.

Tijdloos? Kies een horloge dat al minstens 15 jaar zo gemaakt wordt: Rolex, Omega Speedy etc. Je ziet de laatste tijd heruitgaves van oude modellen uit de jaren 60 (Glycine bijvoorbeeld). Leuk, maar ze halen het niet bij de oude uitvoeringen.

Persoonlijk zou ik een zo oud mogelijk, goed gerestaureerd horloge kopen: Blancpain FF, Royal Oak, Speedy, Heuer Monaco, Seiko 62MAS, Rolex Sub en vul maar aan! Deze modellen hebben hun ‘waarde’ bewezen, ze houden hun waarde en alleen ‘kenners’ zien dat je iets aparts draagt. Je valt er alleen in positieve zin mee op.

En als je veel wilt zien: ga dan eens kijken op het Noordeinde in Den Haag: Steltman, Manbodh en Horlogeplatform op loopafstand van elkaar.

Menno

Om nogmaals de tijdloze uitstraling van een Rolex te benadrukken:

Clean en simpel, geen opsmuk! Nu mooi en over 30 jaar nog steeds zo mooi.

Te koop via Rolexforum.nl en ruim binnen budget!
http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=6305

De Rolex Sub staat hier wel heel hoog aangeschreven.
ik vind het een hele mooie horloge maar ik twijfel nog steeds.
Heeft er iemand een idee hoeveel de Rolex ongeveer kost?

mvg kristof
allen bedankt voor de snelle reacties

Ik denk dat het een strijd gaat worden tussen de Rolex Sub omdat het echt
een statement is onder de horloges MAAR ik hem miss wat te sober vind ( wat langs de andere kant dan ook weer mooi kan zijn en tijdloos is)
en tussen de TagHeuer Carrera omdat ik die echt heel mooi vind. Omdat hij jonger is en omdat ik nogal een autoliefhebber ben ( Tagheuer zit toch wat verwikkeld in
de autosport)

Ik weet het echt niet, maar in de paasvakantie ga ik de juwelierszaken afschuimen om alle mogelijkheden eens te proberen

Thks

KristofMeuris Schreef:

Moeilijke keuze

moeilijke keuzes, bestaan die eigenlijk wel?
schijnbaar zit er weinig verschil tussen de opties, want anders was de keuze gemakkelijk.

dus leg de horloges naast elkaar, gooi met een dobbelsteen en voila: keuze gemaakt.

gegroet!

KristofMeuris Schreef:

Ik denk dat het een strijd gaat worden tussen de
Rolex Sub omdat het echt
een statement is onder de horloges MAAR ik hem
miss wat te sober vind ( wat langs de andere kant
dan ook weer mooi kan zijn en tijdloos is)
en tussen de TagHeuer Carrera omdat ik die echt
heel mooi vind. Omdat hij jonger is en omdat ik
nogal een autoliefhebber ben ( Tagheuer zit toch
wat verwikkeld in
de autosport)

Ik weet het echt niet, maar in de paasvakantie ga
ik de juwelierszaken afschuimen om alle
mogelijkheden eens te proberen

Thks

Lastig he kiezen…