Ik ben nieuw op dit forum en ik weet ook nog niet echt heel veel van horloges dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn “probleem”
Het is zit namelijk zo, binnen enkele maanden wordt ik 21 jaar en mijn ouders willen mij een horloge cadeau doen, ik ben reeds anderhalf jaar aan het zoeken maar ik kom er maar niet uit.
Mijn vereisten zijn:
Iets tijdloos (mijn bedoeling is dat ik het horloge binnen 15 jaar nog kan dragen want het is een cadeau met toch een hoge emotionele waarde)
-automatisch horloge
prijs: laat ons zeggen onder de 3000 euro
Mijn favorieten:
TagHeuer Carrera
Breitling Superocean Steelfish
Breitling Colt (zwarte wijzerplaat)
IWC Pilot’s Watch Mark XVI
Jullie kennen waarschijnlijk nog vele andere die ik over het hoofd gezien heb.
Welkom! Heb je ze al eens geprobeerd bij de horlogehandelaar?
Vaak als je ze even past of zo, kom je er wel achter of ze je aanspreken.
Dan is het misschien makkelijker kiezen.
Je bent al anderhalf jaar aan het zoeken vertel je. Dat is toch wel ruim voldoende om tot een juiste afweging te kunnen komen.
Dus als ik je adviseer om: vooral eerst rustig rond te kijken. Er vooral de tijd voor nemen, niks te overhaasten, je te omringen met folders, brochures en aanverwanten. Je in te lezen, horlogefora raadplegen, eens een kijkje te nemen bij de horlogier / juwelier, een horloge passen. De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak, enz., enz.
Dan denk ik dat je al aardig op weg bent.
Als laatste kan ik je aanraden om eens een horlogebeurs te bezoeken., bijvoorbeeld de ’Rikketik’ te houten. http://www.derikketik.nl/
Dus succes met je uiteindelijke keuze en bij deze, “Van harte welkom op dit magnifieke forum”.
Bedankt voor de tips ik zal ze zeker toepassen. Ik ben al vaak een juwelier willen binnengaan maar telkens voel ik me verplicht voel om er iets te kopen en besluit ik om toch maar niet binnen te gaan. ik zal die drempel dan toch moeten overwinnen.
Ik zal nog veel tips en raad kunnen vinden op dit forum.
je moet natuurlijk nemen wat je mooi vind, daar naast vind ik het handig als een horloge waterdicht is, het hoeft geen duiker te zijn maar het maakt het dragen wat gemakkelijker.
persoonlijk vind ik de duikers die je noemt van breitling niet zo tijdloos, kijk maar naar de oudere modellen van breitling op de navitimer serie na dan natuurlijk.
iwc is een keus die je als je hem mooi vind over 15 jaar ook nog gemakkelijk zou kunnen dragen en die erg tijdloos is.
ik zou als je als je hem over 15 jaar ook nog wilt dragen uitkijken met de maat, ik weet je pols maat niet maar 40 tot 42mm is waarschijnlijk altijd goed.
succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Beste Kristof,
Naar mijn mening zou een tijdloos horloge vrij saai uiterlijk moeten hebben, maar ja wat is tijdloos, jij bent al anderhalf jaar op zoek, nog steeds geen keuze kunnen maken en de horloges die je noemt vind ik vrij uitgesproken, dus per definitie niet tijdloos.
Zelf heb ik, in 1996 geloof ik, een horloge gekocht die ik nu redelijk tijdloos vind, daar hield ik me toen overigens niet mee bezig, maar het is een simpele Prisma, strakke wijzerplaat, 100m waterdicht, volledig titanium. Vandaag de dag vind ik hem vrij tijdloos;)
Maar als ik jou was en ik had zulke fijne ouders die in de gelegenheid zijn tot 3000 euro! aan een horloge uit te geven…tja, dan zou ik nog effe de tijd nemen en verder zoeken naar het juiste horloge…en voor dat geld lekker iets anders doen, een leuke reis maken bijvoorbeeld, het kan zijn dat je dat helemaal niet boeit. Of koop een Omega Seamaster o.i.d en ga voor de andere helft van het budget iets leuk doen.
Wat betreft je ‘probleem’: Je noemt een aantal leuke klokken, ik mis alleen een omega in de lijst, zeker het overwegen waard naar mijn mening
Tijdloos is naar mening een subjectief begrip, wat jij tijdloos vindt kan ik beschouwen als een klok van gister. Derhalve zou ik als ik jou was gewoon een mooie klok kiezen. Je noemt zelf het emotionele aspect al, dit zorgt er waarschijnlijk voor dat welke klok je ook kiest: over 15 jaar betekent hij nog steeds evenveel voor je als op de dag van ontvangst.
Ik zou gaan voor een stalen Rolex Datejust, tijdlozer kan volgens mij niet.
Geen spectaculair horloge, echter mijn ervaringen met deze klok waren super. Het is een horloge dat werkelijk bij iedere gelegenheid gedragen kan worden. Ik was zelfs nog jonger dan jij toen ik in de gelukkige omstandigheid was er eentje te kunnen dragen. Veel varianten, er zal er toch wel eentje bij zitten die jouw goedkeuring kan wegdragen.
Ik zou gaan voor een stalen Rolex Datejust,
tijdlozer kan volgens mij niet.
Geen spectaculair horloge, echter mijn ervaringen
met deze klok waren super. Het is een horloge dat
werkelijk bij iedere gelegenheid gedragen kan
worden. Ik was zelfs nog jonger dan jij toen ik in
de gelukkige omstandigheid was er eentje te kunnen
dragen. Veel varianten, er zal er toch wel eentje
bij zitten die jouw goedkeuring kan wegdragen.
Gr,
Ron.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Wel een van het vorige model, ik geloof iets van een 16200, dus niet met die vreemde bolle kast die ze nu verkopen.
Ideaal te combineren met een mooie Oysterband, Jubilee of als het wat deftiger moet op leer (zwart of bruin).
Waterdicht tot 100 meter, datumfunctie en (volgens mij) lichtgevende indexen. Erg praktisch dus!
Bedankt voor de vele reacties! ik vind de Rolex Sub ook heel mooi maar ik vind dat er ongelofelijk veel namaak van bestaat en iedereen kent het horloge zodat het eigenlijk niet meer speciaal is voor de mensen die het zien. De Carrera staat me miss wel het meeste aan maar de IWC vind ik ook heel mooi. Het is echt een luxeprobleem maar het blijft een probleem. Als ik nu een automatisch horloge koop is het niet de bedoeling dat ik het dagelijks draag, enkel in de weekends enz. Voor in de week heb ik mijn Good old Festina:D hoe kan ik dan het beste het automatisch horloge opbergen?
Bedankt voor de vele reacties! ik vind de Rolex
Sub ook heel mooi maar ik vind dat er ongelofelijk
veel namaak van bestaat en iedereen kent het
horloge zodat het eigenlijk niet meer speciaal is
voor de mensen die het zien.
Maar Kristof,
als jij een echte draagt, dan heb jij toch weinig met die neppers te maken? En daarnaast koop je hem toch voor jezelf lijkt mij, niet om er mee te showen. (al zijn complimentjes over je mooie klok naturlijk altijd leuk )
Ja dat is wel zo, maar een vriend van mij heeft een echte Breitling ( hij is ook maar 20 jaar) en iedereen denkt het zal wel een replica zijn gezien zijn leeftijd en dat is wat ik wil vermijden. Je horloge is een stukje van je persoonlijkheid dus als mensen je gaan zien en denken dat je een replica draagt is dat niet zo goed voor je voorkomen.