Of in mensentaal het elektroblock voor een junghans Data-Chron.
Een leuk horloge dat recent in mijn bezit is gekomen. Na een lekker badje is het werkje mechanisch weer perfect in orde, maar met de elektronica is het anders gesteld.
Als ik mijn metingen mag geloven, en dat zullen we maar even doen, is de spoel onderbroken. Onder de microscoop heb ik dit echter nog niet kunnen waarnemen.
Om deze reden ben ik dus op zoek naar een andere elektroblock, maar gezien de karige info op het net, vrees ik dat dit wel eens een zeer moeizame zoektocht zal kunnen worden.
Tips over eventuele vindplaatsen zijn meer dan welkom!
Uiteraard om af te sluiten nog een fotootje voor de liefhebbers
Bij Jules Borel staat het electrobloc (2700/JUN600.10; blijkbaar uitwisselbaar met de 600.00) nog als leverbaar in de prijslijst voor $46.10 (zegt niet altijd dat het op voorraad is, en Borel is af en toe nogal vervelend met bestellingen),
anders misschien een zoekopdracht geven bij Ernst Westphal in Duitsland.
Maar ik denk dat het goedkoper is als je een werkend horloge (of uurwerk) in lelijke staat op Ebay kan scoren…
Op aanraden van Paul navraag gedaan bij Ernst Westphal. Hij kan het onderdeel inderdaad leveren aan 38,88€. staat wel bij ‘All given prices are subject of shipping costs and 19% VAT’. Dus als ik goed begrijp dan komt hier nog 19% btw bij + verzending?
Dat word dan inderdaad wel een duur onderdeel. Misschien toch maar proberen langs een andere weg…