Moest dit filmpje delen...zo denk ik er ook over ;-)

45 likes

Ja leuk. Iksluit me erbij aan :rofl:

2 likes

:rofl: :+1:

Hier spreekt een millennial die zich niet kan vinden in het filmpje😜

:joy::clap::clap::clap::+1:t3:

:rofl: top

:sweat_smile:

:ok_hand: :+1: Zo is het.

Hier ontstaat een nieuwe kans, jullie kunnen samen een clubje oprichten en t-shirts of zo uitbrengen om elkaar op de Rikketik etc beter te herkennen :wink:

1 like

het is in de eerste plaats een humoristische sketch voor te lachen,
maar ik zie hier iemand die de waarheid durft te vertellen.
en zolang het met een komische noot gebracht wordt zal niemand er aanstoot op geven of zelfs even over het issue nadenken.

Er zijn hier plenty millennials die een horloge dragen. Maar de interessante vraag is wat Gen Alpha gaat doen. Ik zie om me heen steeds meer besef dat always on geen manier van zijn is, juist onder die jongeren die 9 uur per dag naar een telefoon loeren. Je zou toch verwachten dat er een backlash komt, ooit.

Nu ben ik geen millennial, maar ik denk hevig na over het probleem van de trackers, schermen, en verregaande digitalisering van wat 20 jaar geleden ons relationele netwerk was.

Zie hier twee artikelen met 9 jaar er tussen, en de boodschap is grofweg hetzelfde gebleven. Ik ga misschien niet voor de gouden Rolex, maar ervaar veel Zen van m’n Reverso.

Het bewijst maar weer: Iedere goeie grap heeft een kern van waarheid.

3 likes

Mijn dochter, 27 jr, heeft een master informatica en werkt in de IT bij een bank, maar draagt absoluut geen smartwatch, wel een vintage Omega. Zit niet op facebook of insta etc… Haar vriendenkring idem dito.

5 likes

‘A cry for help ….’ :joy::+1:t2:

1 like

Het valt me op dat je steeds vaker hoort dat mensen die een IT achtergrond hebben weinig tot geen slimme apparaten bij zich of in huis hebben.

De “dumbphone” krijgt ook onder jongeren steeds meer vat. Ik heb er ook een, en dat bevalt goed. :hugs:

Een aantal jaar geleden heb ik mijn Apple Watch verkocht, en ik ben toen weer analoog gaan dragen. En de rust keerde weder.

2 likes

Heerlijk filmpje. :joy: :smiley:

Geweldig ik sluit me aan

Zit zeker een kern van waarheid in, maar om nou te zeggen dat het goed met je gaat omdat je een gouden Rolex hebt? Bruce Willis heeft ook genoeg (gouden en platina) rolexen…

1 like

Dat is humor. :rofl:

Geen slecht idee…T-shirts en petjes met “Wear real watches again” :ok_hand:

1 like

Leuk filmpje inderdaad. Ik vind een smartwatch ook geen echt horloge. In het verlengde daarvan blijf ik het ook bijzonder vinden dat mensen nog steeds smartphones met telefoons vergelijken. Het is gewoon een mini-tablet waar je toevallig mee kunt bellen. En een smartwatch is een microtablet waar je ook de tijd op kunt aflezen.