Moet een horloge wijzers hebben?

Kwam dit weekend thuis met mijn nieuwe G shock, zegt mijn zoon,leuk ding pap, en mooi dat ie wijzers heeft. Ik zeg,hoezo? Nou ja zegt ie, een horloge moet nou eenmaal wijzers hebben, anders is het voor mij geen horloge. Wat vinden jullie? Heeft ie een punt?

2 likes

Voor mij zou het in ieder geval de tijd moeten kunnen aangeven.

2 likes

Eigenlijk alles wat je verteld hoe laat het is.

Nee, slechts een voorkeur :slight_smile:
Maar voor mij heeft een horloge wat ik kan waarderen altijd wijzers, digitaal heb ik genoeg in allerlei apparaten. Ik zou ook in het dashboard van auto’s nog graag een analoog klokje zien, gewoon voor de sfeer.

Maar ik vind ook een analoge snelheidsmeter het prettigst vanwege de schaal, digitale weergave vind ik niks aan.

3 likes

Wat leuk. Mijn oude forumnaam staat in het woordenboek…

2 likes

Neu. Wijzers zijn voor mij niet nodig…

Niks mis met een leuk digitaal horloge! Erg geschikt voor ruige activiteiten omdat er geen bewegende delen in zitten.

Hoewel dit ook telt als digitaal… Dit heeft natuurlijk wel weer erg veel bewegende delen :grin:

1 like

Minute repeaters hebben ze niet nodig, maar dan lijken ze blijkbaar al snel op een Apple Watch😬

1 like

Hé wat leuk: een mechanisch digitaal horloge. Ik vroeg me laatst af of dat bestond, en zie daar! (En wat voor een!)

1 like

Minstens 2 wijzers.

Je zult me iets meer moeten geven dan dit.

H. Wijk
Paf van veen.
J de vries
A Quak
F debranbanders

Daar zijn de meningen over verdeeld…

Mijn boze vriendin als ik van het stappen thuis ben gekomen is dus een horloge? :wink:

6 likes

Jouw zoon zal later een wijs en alom gerespecteerd man worden.
Ik voorzie een grote toekomst voor hem.

1 like

Yes. Je mag er zelf een merk op plakken :joy:

2 likes

Herkenbaar …
Ik mag mijn vader ook graag plagen met zijn voorkeur voor digitale klokjes :slight_smile:

1 like

Hooo Ruud. Ik heb bepaald geen voorkeur voor digitale klokjes. Ik herken juist precies zijn voorkeur voor horloges met wijzers. Originele woordkeus heb je trouwens. Hij zei er nog bij,een horloge heeft wijzers, die dingetjes met cijfers zijn klokken.

Ik heb zowel digitaal als analoog.
Maar uiteindelijk…geeft mij maar wijzers :+1:

1 like

Op een horloge met wijzers zie ik veel sneller hoe laat het ongeveer is.

Niet noodzakelijk. Er zijn trouwens heel veel horloges met wijzers, waarvan de dial zo druk ik, dat de tijd aflezen bijna niet te doen is. Maar… Ieder zijn meug.