Moet HF straks de gegevens van horloge verkopers doorgeven aan de Belastingdienst?

:point_up:

Topic mag dicht. Welke gegevens heeft HF überhaupt, tsk.

4 likes

Nou nee liever nog niet. Mij is nog niet alles duidelijk…

De belastingdienst bekijkt alle transacties op basis van een soort redelijkheid. Als je een huis verkoopt met overwaarde is dat ok. Als je meerdere huizen per jaar koopt en verkoopt wordt het gezien al huizenhandel en moet je dit omzetten naar bedrijfsmatig.
Hetzelfde geldt voor auto’s, Niemand wisselt ieder jaar 5-10 keer van auto toch?
Bij horloge hobby is het denk ik vooral wat de frequentie is. En ook wat je allemaal over je bank laat lopen denk ik zo. Banken doen tegenwoordig al bij “minste en geringste onderzoek” Ik ben ook wel eens gebeld toen ik keurig een horloge overmaakte aan een mede verzamelaar. Telefonische uitleg was voldoende. Ik heb wel een kennis die wel aantal specificaties aan de bank moest mailen. Dit was om melding bij de FIOD te voorkomen. Omdat ook daar alles klopte werd de Compliance zaak gesloten.
HF is een hobby club. Ik ga ervanuit dat daar geen gegevens worden gevraagd.
Tot slot telt schaal wel degelijk richting de belastingdienst. Frits Krooimans had ooit een mega Ferrari verzameling in privé om de vermogensbelasting te ontwijken. Ik stel mij voor dat met 50+ exclusieve horloges dit zou kunnen worden gezien als vermogen dat je moet opgeven. Los van de winst bij verkoop, uiteraard.

7 likes

Ik heb laatst m’n NAW gegevens met bewijs moeten opgeven.
Dit was voor de verificatie van m’n Trustlevel 4.

14 likes

Hier wordt alleen geadverteerd. De transactie vindt plaats buiten het forum (bank of cash). Dus HF hoeft helemaal niets.

7 likes

Je moet wat overhebben voor de bijgeleverde Submariner aan 50% listprijs he.

Ftfy. Tenzij de belastingsdienst staat te wachten om te horen dat MilfHunter6969 zijn Daytona verkocht heeft aan 420_Blaaze_itt voor een onbekende prijs. :man_shrugging:

8 likes

Ik zit in de besloten HF app groep. Daar hanteren we onderling andere prijzen.

2 likes

150% list? :thinking:

1 like

Bij level 5 is dat niet meer nodig,dan heb je ook direct toegang tot de appgroep :partying_face:

2 likes

Ah werkt dat zo op HF :thinking::slightly_smiling_face: Het mysterieuze TL-4 bestaat dus toch… :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

3 likes

Is dat ook een geheim clubje?

1 like

Ik kreeg een melding. Geen idee waarom.

4 likes

Klopt :rofl::rofl::rofl::rofl:
Eneh…ik betaal al genoeg :wink:

1 like

Grappig, dat heb ik cash afgetikt.

1 like

Een geheime HF loge bij de vrijmetselarij :slightly_smiling_face:

Het feit dat je de Linda leest en serieus neemt baart mij wel enige ongerustheid :rofl::rofl::see_no_evil::see_no_evil:

3 likes

De Telegraaf zegt het ook en die overdrijven nooit :joy::joy:

1 like

whahaha Dat die nog bestaan :see_no_evil: zal dan ook wel door de belastingdienst gefinancieerd worden… :rofl::rofl:

1 like

Aldus