Mogelijk interessant

Dag horlogeliefhebbers,

Aankomende zondag komt er mogelijk een interessant programma betreft horloges op TV.
Ben benieuwd naar de inhoud, maar de preview zag er leuk uit. Ik zag wat Zeniths voorbij komen en ook diverse uurwerken.

Quote:

Laat me je horloge zien en ik vertel je wie je bent’. Een horloge is meer dan een gebruiksvoorwerp dat je de tijd vertelt; het zegt iets over ons. We houden van onze horloges, we betalen er soms grof geld voor, we kregen ze cadeau bij een mijlpaal of ze waren van onze opa’s, oma’s of ouders. Een horloge gooi je nooit weg, ook niet als je hem niet meer draagt. Hoe zijn we van de ontdekking van de slinger en de balansveer door Christiaan Huygens terechtgekomen bij het extreme precisiewerk waarmee onze huidige horloges worden gemaakt? Hoe zagen de eerste horloges eruit en hoe kwam het horloge aan onze pols terecht? En is met de smartwatch het einde van het horloge in zicht?

Gegroet!

29 likes

Mijn beste,

Ik kijk er naar uit!! Leuk hoor!!
Bedank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

5 likes

Bedankt voor het delen :+1:

In de agenda gezet. Mooie tip, merci!

Staat op de kalender ingepland :v:

Top!

Met al mijn zeer verschillende horloges, zal ik dan wel een gespleten persoonlijkheid zijn/hebben.

2 likes

Leuk.

Hahaha, iemand met stijl, die bijvoorbeeld van dressers houdt, kan het ook leuk vinden om te duiken. Ja dan moeten er natuurlijk een paar duikers bij. Dan nog een digitale erbij, omdat je in de corona periode hebt besloten een keer hard te lopen en je zit zo aan een collectie. Gekkigheid;)

Zullen we het maar houden op “prettig gestoord” ?

1 like