Mogelijk nieuwe aanwinsten uit erfenis

Hallo allemaal,

Ik wil even iets tegen jullie aanhouden. Mijn collega krijgt uit een erfenis een tweetal horloges waar ik mogelijk interesse in heb. Aangezien ik nog geen foto’s van de horloges heb kan ik niet beoordelen waar het hier om gaat. Het gaat om twee gouden horloges (14k of 18k maar dat was nog niet duidelijk):

1. Eterna-matic 1000; gouden kast op een (zoals mijn collega omschreef) gouden meshband.
  2. Remova Ancre Incabloc 21 rubis; gouden kast met een lederen band.

Wie kent deze merken en kan mij daar iets meer over vertellen. De Eterna-matic 1000 heb ik wel gevonden op het net maar met te weinig info. Van de Remova Ancre helemaal niets eigenlijk. Als het interessante horloges zijn zou ik er een bod op willen doen wat uiteraard reeel moet zijn. De horloges bevinden zich momenteel in Frankrijk en ik hoop binnenkort foto’s te ontvangen van de uurwerken.

Alvast bedankt voor jullie terugkoppeling.

Cheers
Eric

Cheers Eric

De Remova Ancre zal niet meer waard zijn dan het gewicht van het goud. Remova is een merk als Prisma (een juweliersmerk).

Bij de Eterna moet je opletten of het een massief gouden horloge is of een rolled-gold. Mijn vader heeft een Eterna-Matic Centenaire en die is 80 micron (doulbé). Op
http://www.chrono24.com/nl/eterna/eterna-matic-1000--id1456228.htm?query=eterna+1000&suchen=Zoeken&dosearch=1&ausstartpage=1&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=1&urlSubpath=/search/index.htm&searchResultIndex=4
staat een Eterna-Matic 1000 in 14K voor € 975 te koop, maar dat lijkt mij erg duur.

Bedankt Arjen,

Dit is nuttige info!

Cheers
Eric