Mogelijke aanschaf Seiko SGG717P1

Ontzettend bedankt voor de snelle reactie, dank voor u behulpzaamheid! Klopt het dat er aan beide uiteinden van het horloge een ronding is? Dus dat het horloge gebogen is? Dit zou helpen vanwege mijn smalle polsen (omtrek 17cm).

Mvg,

Goede suggestie. Deze zou er mooi op staan: Rios struisvogelleer band, cognackleurig, in topstaat

Dat klopt wel ja, het zijn elegante, aflopende lugs.

1 like

Ah oké ik zie het, ziet er inderdaad erg netjes uit. Dank voor uw hulp wordt erg gewaardeerd.

Mvg,

Volgens mij heb je aan je voorgestelde model geen miskoop. Laat je geen automaat aansmeren als je daar niet in eerste instantie naar op zoek bent.
Je kan altijd een automaatje zoals een Seiko 5je erbij nemen als je wil kijken of dat iets is…

1 like

Die dingen zijn onverwoestbaar, betaalbaar en veelzijdig inzetbaar. Er zullen mensen over mechanisch beginnen, maar quartz is prima, en ik begin de technologie meer en meer te waarderen om z’n zorgeloosheid.

Specifiek dit exemplaar is leuk en zal het goed doen op leer. :+1:

Eén tip: kijk in de winkel even of de secondenwijzer netjes uitgelijnd is en op de indices valt. Dat is voor mij een punt van aandacht bij quartz.

Welkom op HF!
Prima Seiko.

Is zowel een titanium band als een band van roestvrij staal zelf thuis in te korten? In zou ik thuis zelf een stalen band kunnen vervangen door een van leer?

Mvg,

Al je met een simpel gereedschapje (aardapppelschilmesje of omgebogen paperclip) de pushpins kan verwijderen en daarmee de band, dan lukt het je vast ook wel om een andere band te plaatsen.
Ben je bang voor krassen kan je een stukje tape op de lugs plakken.

Inkorten? Kijk of je pins hebt die in een richting eruitgeduwd moeten worden, of schroefjes. Heb je het zgn. collar-systeem (busjes die de pin vastklemmen) dan is het iets meer puzzelen en priegelen (let op: erg klein en zo weg…).

1 like

Allereerst, welkom op HF!
Dan, ik ben nogal een Seiko-fanboy :wink:. Maar ik vind de SGG717 niet het meest spannende of fraaie model.:thinking: Ik vind de manier waarop de lugs aansluiten op de kast niet heel mooi, de kroon in verhouding niet helemaal kloppen en de kastvorm ook niet een van Seiko’s meesterwerken. Sorry, just my opinion. Wel wat duurder, maar zou 'ns kijken naar een SARB033. Vooral omdat je hoogstwaarschijnlijk, eenmaal aangestoken door het horlogevirus, toch wel 'n keer een automaat zult willen (en zeer waarschijnlijk wel meer dan één :grin:) en de SARB, imo, toevallig wel een goed voorbeeld is van een fraaie Seiko.
Goed, we mogen hier alleen nog eigen plaatjes gebruiken. Dus ik moet je even verwijzen naar een van de posts hierboven, waarin je er een vindt. Maar je moet natuurlijk vooral kopen wat je zelf mooi vindt. Succes en veel plezier met je zoektocht naar jouw perfecte Seiko!:grinning: