Mogelijke aanschaf Seiko SGG717P1

Beste forumleden,

Ik ben nieuw in zowel de wereld van horloges als in dit forum, dus ik ben een beginnend horlogefanaat.

Ik ben op zoek naar mijn eerste horloge, ik heb mijn oog een tijdje gehad op een Seiko 5 series. Aangezien een automatisch horloge niet bij mijn levensstijl past heb ik besloten voor een quartz horloge te gaan. Toen viel mijn oog op de Seiko SGG717P1. Saffier glas, quartz en waterdicht. Ik wil hier eventueel een leren bandje bij kopen aangezien dit mij een goede combinatie lijkt. Iemand tips en/of op en aanmerkingen? Bij voorbaat dank.

Groet,

6 likes

Welkom op het forum.:sunglasses:

Welkom, geen tips, ik heb een SGG729P1 die ik op de titanium band draag.

3 likes

Wauw, zit er erg netjes uit. Prachtig horloge, zo’n bandje staat samen met het klokje erg goed!

Mvg,

Dankuwel :slightly_smiling_face:

1 like


nette Seiko

Welkom op het forum, om te beginnen is een Seiko 5 zeker een goede optie. Zelf heb ik dit jaar een SNK601 aangeschaft, zeer tevreden. Een quartz heeft zeker zijn voordelen aangezien het accurater loopt, zelf vind ik de extra interactie met een automaat heerlijk! Veel plezier met de aankoop en het drage van je (mogelijke) nieuwe horloge!

Leuke Seiko en qua leren banden kun je vast fraaie combinaties maken.
Mocht je een wat grotere polsmaat hebben zou het wellicht handig zijn om eerst te kijken of je een 36mm horloge wel vindt staan op de pols.
Succes en veel plezier op het forum.

Dank voor de snelle reacties! Ik heb vrij smalle polsen dus ik denk dat 38 mm wel zo’n beetje de max is. De interactie met het horloge lijkt mij ook gaaf alleen denk ik dat het bij mij te vaak voor komt dat het horloge stil zou komen te staan. Toch vind ik de Seiko 5 series prachtig. Ik zal over dit alles nadenken.

Ps. Iemand nog suggesties voor leren bandjes? Ikzelf zat aan bruin te denken.

Mvg,

1 like

Seiko is de prima keuze. Geen Ă©Ă©n Seiko waar je je een buil aan kan vallen kwa prijs!