Mogelijke aanschaf Seiko SGG717P1

Beste forumleden,

Ik ben nieuw in zowel de wereld van horloges als in dit forum, dus ik ben een beginnend horlogefanaat.

Ik ben op zoek naar mijn eerste horloge, ik heb mijn oog een tijdje gehad op een Seiko 5 series. Aangezien een automatisch horloge niet bij mijn levensstijl past heb ik besloten voor een quartz horloge te gaan. Toen viel mijn oog op de Seiko SGG717P1. Saffier glas, quartz en waterdicht. Ik wil hier eventueel een leren bandje bij kopen aangezien dit mij een goede combinatie lijkt. Iemand tips en/of op en aanmerkingen? Bij voorbaat dank.

Groet,

6 likes

Welkom op het forum.:sunglasses:

Welkom, geen tips, ik heb een SGG729P1 die ik op de titanium band draag.

3 likes

Wauw, zit er erg netjes uit. Prachtig horloge, zo’n bandje staat samen met het klokje erg goed!

Mvg,

Dankuwel :slightly_smiling_face:

1 like


nette Seiko

Welkom op het forum, om te beginnen is een Seiko 5 zeker een goede optie. Zelf heb ik dit jaar een SNK601 aangeschaft, zeer tevreden. Een quartz heeft zeker zijn voordelen aangezien het accurater loopt, zelf vind ik de extra interactie met een automaat heerlijk! Veel plezier met de aankoop en het drage van je (mogelijke) nieuwe horloge!

Leuke Seiko en qua leren banden kun je vast fraaie combinaties maken.
Mocht je een wat grotere polsmaat hebben zou het wellicht handig zijn om eerst te kijken of je een 36mm horloge wel vindt staan op de pols.
Succes en veel plezier op het forum.

Dank voor de snelle reacties! Ik heb vrij smalle polsen dus ik denk dat 38 mm wel zo’n beetje de max is. De interactie met het horloge lijkt mij ook gaaf alleen denk ik dat het bij mij te vaak voor komt dat het horloge stil zou komen te staan. Toch vind ik de Seiko 5 series prachtig. Ik zal over dit alles nadenken.

Ps. Iemand nog suggesties voor leren bandjes? Ikzelf zat aan bruin te denken.

Mvg,

1 like

Seiko is de prima keuze. Geen Ă©Ă©n Seiko waar je je een buil aan kan vallen kwa prijs!
Srpb96 gehad, SNE439, SKX007 en SARB033 allemaal top en niks op aan te merken.
Zijn eerder te goedkoop dan te duur :wink: (skx hedendaags uitgezonderd)

Welkom en geniet van al het moois hier

Een vintage leren band zou dit horloge niet misstaan. Als het een zwarte dial is, is het blauw dan een donkerbruine vintage bandje

Zwart

Donkerbruin

1 like

Welkom op HF!

Een automaat die je dagelijks draagt, valt niet stil. De meeste zullen zelfs doorlopen als je ze om de dag draagt.
Ik voel me tegenwoordig altijd een beetje ‘naakt’ als ik geen automaat of handwinder draag. Een quartz voelt toch wat doods.

Los van mijn eigen afwijkingen zul je je geen buil vallen aan deze quartz Seiko!

Welkom op HF !
Gooi m op cognac struisvogel 

attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

Ja, vooral als je m uit de box haalt en
-hij loopt
-hij loopt op tijd
-de datum staat goed
Oh oh oh, wat voelt hij dan doods in vergelijking met een mechanisch horloge dat
-eerst opgewonden moet worden
-eerst op tijd gezet moet worden
-eerst op de juiste datum gezet moet worden
-in 1 dag evenveel afwijkt als de quartz per jaar.

Snap m.

4 likes

Ik draag de mijne tegenwoordig op grijs canvas. Nato kan ook leuk zijn.
Ben zelf meer van de automaten omdat het wat meer “leeft” maar quartz heeft wel z’n voordelen.


2 likes

Dank voor alle reacties en moeite, hier kan ik zeker wat mee! Ik zal mijn keuze nog eens overwegen.

Mvg,

Seiko is zelden een miskoop. En het mooie is dat ze zeer veel keus hebben in afmeting, model en prijsklasse. In principe is er dus altijd wel iets voor je bij, zowel in automaat als quartz. Gezien mijn naam ben ik natuurlijk niet geheel zonder vooroordelen :rofl:

En quartz of automaat? Ik heb meerdere automaten en vind het niet zo’n probleem om het horloge van de dag ff op tijd te zetten en een paar slagen op te winden. Datum boeit me niet, dus zet ik nooit goed.

Veel plezier van je toekomstige horloge.

De titanium versie heeft ook mijn aandacht getrokken, ik vind het erg mooi dat de behuizing wat donkerder van kleur is. Zou ik mogen vragen wat de ‘lug to lug’ afstand is? En heeft u smalle of relatief brede polsen aangezien ik nogal smalle polsen heb vraag ik dit. Alvast bedankt.

Mvg,

Uiteraard, mijn polsomtrek is 17.5 a 18 cm.

1 like

Waarom doe je dan alsof je het niet snapt :point_up: :yum:

1 like