Ik was op Insta aan het rond speuren en stuitte op de pagina van Seconde/Seconde. Ik vond de deskdiver echt al heel vet (helaas compleet uitverkocht en in de doorverkoop 3x zo duur), en was dus door gaan kijken. Nu kwam ik dit horloge tegen en ik vind het toch best een cool horloge.
Wat vinden jullie van deze? of van de andere collabs?
Ik twijfel nog wel een beetje (prijs 500€) maar denk dat hij toch in het winkelmandje beland…
Beperkte oplage in een bestel periode van 13-11 tot 20-11.
Wat ik vaak gaaf vind aan de Seconde/Seconde collabs, is het gegeven dat de collabs vaak op een speelse manier het serieuse karakter van het merk/ het genre horloge/ de horlogerie in het algemeen op de hak neemt.
Bijvoorbeeld de Desk Diver, welke natuurlijk een duidelijke knipoog is naar het gegeven dat 99% van de duikers nooit het water haalt. Of de 50 phantoms met een leuke referentie naar Blancpain. De allerleukste vind ik wellicht nog wel de Frederique Constant.
Dat mis ik een beetje bij deze. Ik vind de band gaaf maar all in all is dit voor mij niet direct een Seconde/Seconde horloge. In combinatie met de kleine wijzers (met name het stompje voor de uren) en de matige afleesbaarheid, zou ik deze laten lopen.
Maar wellicht mis ik de clue en is de humoristische toets wel aanwezig en ontbreekt het mij aan intellect en/of creatief vermogen om deze te zien. Dat kan ook.