Mogelijkheden tot inkorten "elastische" stalen band

Mijn ma heeft een horloge waar een stalen band op zit, die je uit kunt rekken om hem om te doen (geen idee of zo’n band een specifieke naam heeft!) Ze is inmiddels wat ouder, haar polsen zijn een stuk dunner dan ze ooit waren en de band past niet meer zo goed. Weet iemand of/hoe dit soort banden in te korten zijn?

Een flex horlogebandje kan gemakkelijk ingekort worden door met een tangetje of pincet de kleine klemmetjes uit de zijkant van de band te trekken todat dat deze de juiste lengte heeft. Onze rek horlogebanden zijn van dezelfde kwaliteit als de bekende Fixoflex horlogebanden.

3 likes

Dank voor je reactie! Helaas is het type band dat momenteel op het horloge zit niet gelijk aan het type dat in het filmpje te zien is. Voor de duidelijkheid, het horloge zoals dat nu is heeft grote emotionele waarde, dus het vervangen van de band (wat ik ook al had aangeboden) is geen optie.

Hier zie je hoe het moet.

1 like

Dan moet het deze wel zijn.
Succes!
De procedure is hetzelfde alleen zijn de klemmen afgedekt met lipjes.

4 likes

Het kan natuurlijk zijn dat je de plaatjes na al die jaren er moeilijk uit krijgt. Misschien is het dan wel een goed idee om de band los te maken en even in een sopje, of beter nog, in een ultrasoon te leggen. Zal wellicht alles iets makkelijker maken. Succes !

1 like

Dat is hem inderdaad! Mijn dank is enorm. Dit moet goed gaan komen!

1 like

Top die hulp :+1:t2:

2 likes