Mogelijkheid om profiel te verbergen. Uitzetten?

Bij de nieuwe software bleek ineens de mogelijk te bestaan om je profiel te verbergen voor anderen. Was mij eerst niet opgevallen omdat de beheerders het profiel gewoon blijven zien.
Er is echter een aantal nadelen waardoor ik overweeg om deze functie uit te zetten;

  • Het trustlevel is niet altijd duidelijk waardoor berichten onterecht worden verplaatst
  • Contact opnemen met een lid (verkoper) lukt niet iedereen waardoor men zich tot ons wendt (veel werk)

Het voordeel wat het biedt (anoniem het forum bezoeken) kan ook worden verkregen door niet in te loggen en als iemand echt niet wil dat zijn profiel zichtbaar is, dan kan hij óf informatie verwijderen, óf bij ons om een andere naam vragen.

Mijn vraag aan jullie is echter, mis ik iets, of kan ik de mogelijkheid probleemloos uitzetten?

7 likes

Er mist in het profiel een percentagebalkje waarop af te lezen hoeveel procent iemand nog van een schorsing afzit :). Dat maakt het wat duidelijker voor sommige leden.

7 likes

Uitzetten, heeft 0 toegevoegde waarde en zorgt alleen maar voor moeilijkheden bij het contact opnemen.

6 likes

Kan er ook bij worden gezet of iemand z’n vaccinatie al heeft gehad, ivm f2f overdrachten bij koop of verkoop :upside_down_face:

4 likes

Uitzetten, geeft een beeld van onbetrouwbaarheid van betreffende lid, terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Wat je niet wil tonen laat je maar weg.

5 likes

Onjuist.
Je kunt aanvinken of je wel of niet berichten wilt ontvangen.

OkE SoRry, :rofl:

De functie kan wel weg hoor.
Voegt verder weinig toe.

3 likes

En dus onhandig, want als het betreffende lid dat niet aanvinkt, komen ze bij ons op de lijn.

4 likes

Precies. De afschermfunctie kan weg.

2 likes

Wat zijn we het eens! :smiley:

6 likes

Ik heb er altijd een hekel aan als mensen je profiel gaan zitten sherlocken.
Daarom staat ie bij mij uit.

3 likes

Gelukkig nieuwjaar ! :slightly_smiling_face:

1 like

Maar wat heb je er dan gezet wat je eigenlijk niet kwijt wil?

1 like

Denk dat het prima is om het uit zetten. Het voegt niets toe en feitelijk is het ook wel een beetje vreemd om de behoefte te hebben op een publiekelijk toegankelijk forum actief te willen zijn maar wel je profiel te willen verbergen. :man_shrugging:
Of zeg ik daarmee iets raars?

5 likes

Niks. Maar mensen kunnen net even wat makkelijker je posts terugzien.
Gewoon nét even dat kleine beetje meer forumprivacy.

3 likes

Ook waar.

‘Forumprivacy’ :joy:

2 likes

yes

Het is vooral een dingetje bij off topic-discussies.
Voor de hobby voegt de functie niets toe.