Hoi
Ik kan op ebay een russish horloge van MOLNIJA kopen het is een piloot horloge met een mechanish Poljot 3603 caliber werk. vraagprijs voor het horloge is 120 Euro.
-Iemand bekend met dit merk is het goed etc…?
-Doe ik een goede koop voor dat geld?
grtz
Beste John,
Je informatie is een beetje te summier. Kun je een beschrijving en foto plaatsen, of beter nog een link naar de Ebay-advertentie?
Leuk horloge, redelijke prijs, betrouwbare verkoper.
Er is wat onduidelijkheid over wie de merknaam Poljot mag voeren. Poljot is zowel de merknaam van een aantal uurwerken als een horlogemerk. De fabriek die de Poljot-uurwerken maakt is eigendom van het bedrijf MakTime, dat ook onder eigen naam horloges verhandelt en in Rusland zelf een van de grootste horlogemerken schijnt te zijn. Het horlogemerk Poljot is in andere handen. Beide merken maken onder andere gebruik van Poljot-uurwerken.
Dit horloge, de Aviator Flying Panzer is eigenlijk een Poljot. Het uurwerk dat erin zit is echter geen Poljot maar een Molnija 3603. Molnija was een fabriek van voornamelijk zakhorloges en militaire uurwerken die in oktober 2007 is gestopt met de productie. Het kaliber 3603 is oorspronkelijk een zakhorloge-uurwerk, maar wordt ook in wat grotere Russische polshorloges gebruikt. Als de voorraden van deze uurwerken op zijn (maar wie weet, misschien duurt dat nog een tijd), zullen ze naar andere moeten gaan uitzien, want volgens Levenberg zelf zijn de machines kapot en/of gestolen en kan in Rusland niemand deze uurwerken meer maken.
Ik stop nu maar, want als ik nog doorga wordt het alleen maar nog verwarrender en snap ik er zelf ook niets meer van. Levenberg (Sonnenflasche) is zelf kennelijk ook een beetje in de war, hoewel hij een kenner is. Hoe dan ook, als het horloge je aanstaat, gewoon doen. De prijs is niet onredelijk.