Deze Molnija kwam ik per ongeluk tegen, en het is best een zeldzaam geval.
Dit is geen recent omgebouwd zakhorloge waarvan je er tientallen op ebay tegenkomt.
Als dit nog het orginele uurwerkje is, dan is het horloge in de derde kwartaal 1964 geproduceerd.
Het horloge loopt zeer goed, na vier dagen nog steeds niet gelijk hoeven te zetten.
jouw opmerking over de “recent omgebouwde” horloges, dat gevoel heb ik ook omdat ik de nodige NOS dials/wijzers/kasten aangeboden heb zien worden.
maar, hoe hou je ze uit elkaar!
Dat is leuk zeg(tu) Gefeliciteerd! Komt-ie van de Bay?
Is dat wat roest op de veerton? Of gewoon een beetje vuil?
@ Stony,
Ik kijk altijd op deze sites voor ik wat koop: http://www.netgrafik.ch/russiantimes.htm
Hier staan ook wat links naar andere verzamelingen, zols van Mark Gordon: http://www.ussrtime.com/
En dan maar goed vergelijken:D En een paar boeken zoals van Ceyp helpen ook:)
Ja, je moet goed uitkijken, de meeste zijn recent omgebouwde zakhorloges.:S
Deze zijn vaak te herkennen aan de nieuw opgemaakte wijzerplaat.
Je komt diverse modellen opeens heel vaak tegen
Ook aan de kast is na bestudering vaak te zien dat het een zakhorloge is geweest.
Bij oudere modellen ben ik er vaak ook niet zeker van of het orgineel is.
Groet Chris
Ja Tom, ik vond dit horloge bij een Bulgaarse verkoper op ebay waar ik al vaker wat had gekocht.
Het opwindtandwiel is inderdaad wat verroest.
De boeken van Ceyp heb ik ook, maar deze boeken zijn eigenlijk een beetje gedateerd.
Heel veel modellen waren nog niet bekend,op het moment dat de boeken zijn geschreven.
Maar ik heb zelf ook een foto archiefje.
Hier een foto uit het archief, het horloge heeft de zelfde kast.
Dit is een orginele wijzerplaat die tegenwoordig wordt nagemaakt met een printer.
Groet. Chris
Leuk te horen dat een dergelijke wijzerplaat (met een vliegtuigje) origineel kan zijn. Nou ja, hij ziet er ook wel oud uit, natuurlijk
Ik zou hem in eerste instantie gewoon links hebben laten liggen. Weer wat geleerd:)
Prachtig die cijfers diapositief in die zwarte rand. En laat geworden de avond voor het schilderen, want een zwart blokje vergeten bij de “2”. Denk eigenlijk eerder dat iemand de zwarte blokjes er later bij heeft geschilderd.